PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 1 | 139--159
Tytuł artykułu

Kampanie informacyjne programu PRINCE Unii Europejskiej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The European Union's PRINCE Programme Information Campaigns
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Utworzenie programu PRINCE stanowi ważną próbę uregulowania na poziomie instytucjonalnym i finansowym pewnego zakresu działań informacyjnych. W ramach tego programu Komisja, Parlament i Rada miały wspólnie decydować o priorytetowych tematach kampanii informacyjnych oraz o środkach na nie przeznaczanych. Tematy były rekomendowane przez specjalnie powołane w tym celu ciało - Międzyinstytucjonalną Grupę ds. Informacji. Zasady realizacji kampanii programu PRINCE zakładały również ścisłą współpracę z państwami członkowskimi, sformalizowaną w porozumieniach o realizacji poszczególnych kampanii na terytorium danego kraju. Miało to umożliwić prowadzenie zdecentralizowanych działań dostosowanych do lokalnych potrzeb i warunków. Z funduszy programu PRINCE finansowano jedynie realizację zadań informacyjnych na terenie państw członkowskich Unii Europejskiej. (fragment tekstu)
EN
The article discusses the principal information campaigns funded under the PRINCE programme of the European Union, beginning with the origins of the programme and circumstances behind its birth in 1995. Presented in the main part of the article are 7 great campaigns: Citizens First, Building Europe Together, Euro, a currency for Europe, European Union Enlargement, The debate on the future of the European Union, Freedom, Security and Justice and The role of the European Union in the world. The article presents crucial assumptions of each campaign, reconstructs the course of events and finally presents their assessment and influence upon behaviours of the European Union citizens. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
139--159
Opis fizyczny
Twórcy
  • Centrum Europejskie Uniwersytetu Warszawskiego
Bibliografia
  • O. Doyle, J. Fidrmuc, Who is in favor of enlargement? Determinants of support for EU membership in the candidate countries' referenda, Bonn 2003, s.38.
  • K. Gilland, Referenda in the Republic of Ireland, "Electoral Studies" iss. 3/1999, s. 430-438.
  • N. Petersen, The Danish Referendum on the Treaty of Amsterdam Europas, Bonn 1998, s. 39, http://aei.pitt.edu/337/01/dp_cl 7_petersen.pdf
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171200469

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.