PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 9 | nr 222 | 107--130
Tytuł artykułu

Audyt marketingowy jako narzędzie kontroli marketingowej w świetle wyników badań polskich przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Audit as an Instrument of Marketing Control: Empirical Research of Polish Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Audyt marketingowy jest utożsamiany z kontrolą strategiczną i prezentuje najbardziej kompleksową czynność związaną z oceną działań marketingowych. Celem głównym publikacji jest prezentacja teoretycznych i praktycznych zastosowań audytu marketingowego w polskich przedsiębiorstwach. Przeprowadzone badania kierowników marketingu polskich przedsiębiorstw pozwalają zauważyć, iż upowszechnienie audytu jest niezbyt duże, a zainteresowanie zagadnieniami składającymi się na jego zakres przedmiotowy dość niskie. W świetle dokonanych obserwacji zasadne jest postulowanie większego upowszechnienia audytu marketingowego w polskich przedsiębiorstwach. (abstrakt oryginalny)
EN
Marketing audit is considered to be equivalent of strategic control and represents the most comprehensive action connected with the valuation of marketing activities. The main goal of this publication is to present the theoretical and practical implementation of marketing audit in Polish companies. Surveys conducted among marketing managers in Polish companies show that marketing audit is not widespread and the interest in the subject-relevant topics is rather limited. Taking into consideration the observations which have been made it is justified to call for a greater popularization of the marketing audit in Polish companies. (original abstract)
Rocznik
Tom
9
Numer
Strony
107--130
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Baker M.J., Marketing. An Introductory Text, MacMillan, London 1991.
  • Bennett P.D., Marketing, McGraw-Hill, New York 1988.
  • Berkowitz E.N. i in., Marketing, Irwin, Burr Ridge 1994.
  • Bovee C.L., Thill J.V., Marketing, McGraw-Hill, New York 1992.
  • Cunningam W.H., Cunningham I.C.M., Swift C.M., Marketing. A Managerial Approach, South-West¬ern Publishing, Cincinnati 1987.
  • Dalrymple D.J., Parsons L.J., Marketing Management, John Wiley, New York 1995.
  • Hulbert J.H., Toy N.E., A Strategic Framework for Marketing Control, "Journal of Marketing" 1977, vol. 41, no. 2.
  • Kerin R.A., Peterson R.A., Strategic Marketing Problems. Cases and Comments, Allyn and Bacon, Boston 1990.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner, Warszawa 1994.
  • Kowal W., Kontrola aktywności marketingowej przedsiębiorstwa - jej aspekt strategiczny i taktyczny, w: J. Mońka, D. Sołtys (red.), Systemy informacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 861, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2000.
  • Kowal W., Kontrola marketingowa - teoria i praktyka jej funkcjonowania w polskich przedsiębiorstwach, w: J. Mońka, D. Sołtys (red.), Controlling - koncepcja, wdrożenia, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 956, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2002.
  • Kowal W., Kontrola skuteczności marketingowej - problem zmienności interpretacji i pomiaru, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010.
  • Leader W.G., Kyritsis N., Marketing in Practice, Stanley Rhornes Ltd., Leckhampton 1990.
  • Marshall K.P., Marketing Information Systems. Creating Competitive Advantage in the Information Age, Boyd & Fraser, Danvers 1996.
  • McCarthy E.J., Perreault W.D., Basic Marketing. A Global-Managerial Approach, Irwin, Burr Ridge/Boston 1993.
  • McDonald M., Marketing Plans. How to Prepare Them. How to Use Them, Butterworth Heinemann, Oxford 1995.
  • Mokwa M.P., The Strategic Marketing Audit: An Adoption/Utilization Perspective, "Journal of Business Strategy" 1986, vol. 6, no. 4.
  • Mruk H., Kwiatek P., Audyt - narzędzie kontroli marketingowej, "Marketing w Praktyce" 2001, nr 1(35).
  • Mruk H. i in., Podstawy marketingu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 1996.
  • Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • Penc-Pietrzak I., Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1999.
  • Prymon M., Marketingowe zarządzanie firmą, Educator, Częstochowa 1994.
  • Rothe J.T., Harvey M.G., Jackson C.E., The Marketing Audit, Five Decades Later, "Journal of Marketing, Theory and Practice" 1997, vol. 5, no. 3.
  • Schewe C.D., Marketing. Principles and Strategies, Random House, New York 1987.
  • Sławińska M., Kontrola działalności marketingowej w zarządzaniu przedsiębiorstwem, w: J. Altkorn (red.), Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego w Polsce, Akademia Ekonomiczna, Kraków 1999.
  • Stanton W.J., Etzel M.J., Walker B.J., Fundamentals of Marketing, McGraw-Hill, New York 1991.
  • Tull D.S., Kahle L.R., Marketing Management, Macmillan, New York 1990.
  • Tvede L., Ohnemus P., Marketing Strategies for the New Economy, John Wiley, Chichester 2001.
  • Udell J.G., Laczniak G.R., Marketing in of Change. An Introduction, John Wiley, New York 1981.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171200543

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.