Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Każde przedsiębiorstwo powinno wypracować sobie bądź wyposażyć się w konkretny model, który określałby wzorzec działań i zachowań oraz wytyczałby drogę do osiągnięcia sukcesu na obsługiwanym rynku. W artykule przedstawiono model kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa, w ramach którego podejmowane są działania mające na celu budowanie potencjału konkurencyjności, zdobywanie przewag konkurencyjnych, kształtowanie i integrowanie instrumentów konkurowania oraz osiąganie wyników, kształtujących pozycję konkurencyjna przedsiębiorstwa.
Rocznik
Numer
Strony
159--167
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
- J.B. Barney, Firm resources and sustained competitive advantage, "Journal of Management", 1991, vol. 17, nr 1.
- M. Haffer, Instrumenty konkurowania, w: Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, red. M.J. Stankiewicz, TNOiK, "Dom Organizatora", Toruń 1999.
- Ch. Oliver, Sustainable advantage: combining institutional and resource-based views, "Strategic Management Journal", 1997, vol. 18.
- Z. Pierścionek, Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171200571