PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 34 | 33--41
Tytuł artykułu

Tworzenie kluczowych kompetencji organizacji

Warianty tytułu
The Creating of Organization's Key Competencies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne firmy, aby osiągać sukcesy na rynku, muszą posiadać lepszą ofertą niż konkurenci, zapewniając klientom istotną wartość dodaną. W tym celu powinny tworzyć i rozwijać kluczowe kompetencje, będące zestawem zróżnicowanych umiejętności, komplementarnych zasobów i procedur, które stanowią podstawę zdolności konkurencyjnych firmy i trwałej przewagi w danej dziedzinie. Celem artykułu jest podkreślenie znaczenia tworzenia tych kompetencji w organizacji i ich rozwijania dla lepszego wykorzystywania okazji w otoczeniu, tworzenia unikatowej strategii oraz integracji pracowników przy realizacji misji organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
Modern companies to achieve the successes in a market must have a better offer than their competitors, providing customers with added value. For that purpose, they should create and develop the key competencies, which are the set of different skills, complementary resources and procedures that underpin the company's competitive capabilities and sustainable advantage. The aim of the article is to highlight the importance of creating and developing these competencies in the organization for better taking the opportunities, formulating the unique strategy and concentrating the staff on realization of company's mission. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
33--41
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Abell D.F., Dualizm w zarządzaniu, Poltext, Warszawa 2000.
  • Barney J.B., Hesterly W.S., Strategie Management and Competitive Advantage, Pearson Prentice Hall, New Jersey 2006.
  • Bratnicki M., Kompetencje przedsiębiorstwa, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.
  • Czy warto ogłaszać kluczowe wartości przedsiębiorstwa, "Zarządzanie na Świecie" 2003, nr 3.
  • Encyclopedic Dictionary of Strategie Management, ed. D.F. Channon, Blackwell Publisher, Oxford 2000.
  • Galata S., Strategiczne zarządzanie organizacjami, Difin, Warszawa 2004.
  • Gratton L., Ghoshal S., Inwestowanie w "osobisty kapitał ludzki", "Zarządzanie na Świecie" 2003, nr 11.
  • Johnson G., Scholes K" Exploring Corporate Strategy, Prentice Hall Europe, London 1999.
  • Kwieciński M., Wywiad gospodarczy w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1999.
  • Moszkowicz M., Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian, PWE, Warszawa 2000.
  • Nowe tendencje i wyzwania w zarządzaniu personelem, red. L. Zbiegień-Maciąg, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006.
  • Oster S.M., Modern Competitive Analysis, Oxford University Press, Oxford 1999.
  • Peters T.J., Waterman R.H., Poszukiwanie doskonałości w biznesie. Medium, Warszawa 2000.
  • Pitts R.A., Lei D., Strategie Management, Thomson South-Wcstern, Mason 2006.
  • Rybak M., Budowanie potencjału konkurencyjności, w: Kapitał ludzki a konkurencyjność przedsiębiorstw, red. M. Rybak, Poltext, Warszawa 2003.
  • Sadler Ph., Strategie Management, Kogan Page, London 2003.
  • Stankiewicz M.J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Dom Organizatora, Toruń 2002.
  • Szkice z zarządzania zasobami ludzkimi, red. Król H., Wyd. Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa 2002.
  • Zelek A., Zarządzanie strategiczne, Wyd. Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171200597

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.