PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 34 | 125--136
Tytuł artykułu

Paradygmat kompetencji kadry kierowniczej przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
The Paradigm of Managers of Enterprise Competence
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na początku niniejszego opracowania przedstawiono paradygmat kompetencji kierownika, umiejętności kierownika i zarządzanie oparte na wartościach. Następnie analizie poddano czynniki determinujące sprawność i skuteczność zarządzania. Z kolei podano elementy zarządzania opartego na wartościach. W końcowej części rozpatrzono wpływ kultury przedsiębiorstwa i kwestii etycznych na kompetencje kierownika. (abstrakt oryginalny)
EN
At the beginning this paper presents the components of manager competence, describes skills of managers and values based management. Next, are put under consideration the factors shaping the management efficiency and effectiveness. Then, components of values based management are put forward. In the end, the impact of enterprise culture and ethical issues are up for discussion. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
125--136
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • Albright S.C., Wiston W.L., Practical Management Science, South-Western Learning, Mason 2009.
  • Bartlett C.A., Beamish P.W., Transnational Management, McGraw-Hill, New York 2008.
  • Jones G.R., George J.M, Hill C.W., Langton N.. Contemporary Management, McGraw-Hill, Toronto 2002.
  • Kotier Ph., Keller K.L., A Frame Work for Marketing Management, Prentice Hall, New Jersey 2007.
  • Kerin R.A., Peterson R. A., Strategic Marketing Problems, Prentice Hall, New Jersey 2004.
  • Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  • Michalski E., Zarządzanie. Podręcznik akademicki, Wyd. Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2008.
  • Robbins S.P., Coulter M., Stuart-Kotze R., Management, Prentice Hall, Scarborough 2000.
  • Sikorski Cz., Kultura organizacyjna, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2006.
  • Sojkin В., Informacyjne podstawy decyzji marketingowych, PWE, Warszawa 2009.
  • Stiglitz J.E., Globalizations and Its Discontents, W.W. Norton, New York 2002
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171200625

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.