Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono istotę strategii oraz omówiono kilka wersji modeli strategii przedsiębiorstwa w ujęciu zasobowym. Zaprezentowano również przykładowe obszary okazji w przedsiębiorstwie oraz przewidywane efekty ich wykorzystania.
Rocznik
Numer
Strony
274--282
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
- M. Bratnicki, Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określenia kompetencji do zbudowania strategii, Placet Agencja Wydawnicza, Warszawa 2000.
- Dominująca logika firmy, red. K. Obłój, Wydawnictwo Wpisz, Warszawa 2003.
- W.C. Kim, R. Mauborgne, Value innovation. The strategic logic of high growth, "Harvard Business Review", 1997, January-February.
- R. Krupski, Planowany czy nie planowany rozwój małych firm, "Przegląd Organizacji: 2005, nr 3.
- R. Krupski, Strategia bez celów, "Przegląd Organizacji", 2003, nr 11.
- K. Krzakiewicz, Sz. Cyfert, J. Kraśniak, Zmiany w systemie zarządzania polskimi przedsiębiorstwami - wyniki badań, w: Zmiany w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Katedra Teorii Organizacji i Zarządzania, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, listopad 2005.
- K. Obłój, Optymizm, Proaktywność i rutyny - dominująca logika skutecznych strategii, w: Zarządzanie strategiczne. Ujęcie zasobowe, red. R. Krupski, WWSZiP, Wałbrzych 2006.
- K. Obłój, Strategia przetrwania organizacji, PWN, Warszawa 1987.
- K. Obłój, Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1998.
- W. Pfeifeer, Amler R., Schäffner G.J., Schneider W., Technologie - Portfolio - Metode des Strategischen Innovations - managements, Zeitschrifts Fuhrung+Organisation, 1983, nr 5-6.
- P. Skat-Rordam, Zmiany decyzji strategicznych. Wykorzystywanie okazji rynkowych do rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
- Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, red. R. Krupski, PWE, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171200797