Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule omówiono metodologię europejskiej procedury banchmarkingu przedsiębiorstw oraz zaprezentowano fazy procesu benchmarkingu - planowanie, gromadzenie danych, analizę i adaptację. Na koniec przedstawiono inicjatywy propagujące benchmarking jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw podejmowane w Wielkiej Brytanii.
Rocznik
Numer
Strony
283--290
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Gdański
Bibliografia
- Benchmarking facts. A European perspective, eds. Keegan R., European Company Benchmarking Forum, Forbairt 1998, Ireland.
- S. Berchtold, Benchmarking SMEs, in: Benchmarking in Europe. Working together to build competitiveness, Public Sector Information Group, 2000.
- European Commission, A European quality promotion policy for improving European competitiveness, Quality series no 1, Brussels 1996.
- European Commission, Benchmarking. Implementation of an instrument available to economic actors and public authorities, COM(97) 153/2, Brussels, 16.04.1997.
- European Commission, Benchmarking. Introduction and main principles applied to company benchmarking, Quality series no 7, Brussels 1998.
- T.W. Hardjono, S. ten Have, W.D. ten Have, The European way to excellence. How 35 European manufacturing, public and service organizations make use of quality management, European Commission, DG-III Industry, Brussels 1996.
- T. Pilcher, The benchmark index: an international perspective, in: Benchmarking in Europe. Working together to build competitiveness, Public Sector Information Group, 2000.
- J. Svedberg, Improving competitiveness, in: Benchmarking in Europe. Working together to build competitiveness, Public Sector Information Group, 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171200813