Warianty tytułu
The Role and Responsibility of Managers in the Implementation of Product Strategy in the Organizational Structures
Języki publikacji
Abstrakty
Dokonujące się zmiany w globalnej skali wpływają na także formułowanie i wdrażanie strategii produktu w przedsiębiorstwie. W ostatniej dekadzie wdrażanie strategii produktu w organizacjach uległo znacznej profesjonalizacji. Menedżerowie znają coraz lepiej odpowiednie narzędzia i dobre praktyki w tym zakresie. Jednak pojawiają się głosy sugerujące, by na budowanie i realizowania strategii produktu patrzeć inaczej, by zamiast działać w ramach swoich segmentów i grup strategicznych oferować swoje produkty szerszemu gronu odbiorców oraz by, zamiast walki z konkurencją, starać się uczynić ją nieistotną bądź wprowadzić firmę w sieć współpracy, wykorzystując sieciową strukturę organizacyjną. (abstrakt oryginalny)
Changes occurring on the global scale, influence the ways of product strategy formulation and implementation in an enterprise. In the last decade product strategy formulation and implementation in organizations underwent considerable professionalization. Managers know much better suitable tools and good practices in this range. However, there appear suggestions to look differently at building and realizing product strategy, and instead of acting within target markets or segments and strategic groups, to offer products to wider groups of clients and instead of fighting with competition to try to make it unimportant, or to introduce the firm into a network of cooperation using network organization structure. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
321--331
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- Krawiec, F., 2000, Zarządzanie projektem innowacyjnym produktu i usługi, Difin, Warszawa.
- Penc-Pietrzak, I., 2000, Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
- Robbins, S.P., 1998, Zachowania w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Rutkowski, I.P., 2007, Rozwój nowego produktu. Metody i uwarunkowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Rutkowski, I.P., 2003, Modele rozwoju nowego produktu, Marketing i Rynek, nr 5.
- Smith, P.G., 1997, Cross-Functional Design Teams, ASM Handbook, vol. 20, Materials Selection and Design.
- Trott, P., 2002, Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall, Pearson Education, Harlow.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171201255