Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Opracowanie dotyczy zagadnień z zakresu metody reprezentacyjnej. Rozważono w nim problem pobierania próby reprezentatywnej w badaniach turystyki krajowej. Przedstawione zostały metody doboru zalecane przez Światową Organizację Turystyki (UN WTO). Omówione zostały jednostki badania, sposoby określania wielkości próby i jej wyrównywania. Przedstawiono procedurę uogólniania wyników badania na całą badaną populację. Uzupełnieniem przedstawionych rozważań są przykłady liczbowe. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
202--213
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Bibliografia
- Bracha Cz., (1996): Teoretyczne podstawy metody reprezentacyjnej. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Kędzior Z., Karcz K.: Badania marketingowe w praktyce. PWE, Warszawa 1996, s. 78.
- Rószkiewicz M.: Metody ilościowe w badaniach marketingowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- Steczkowski J.: Metoda reprezentacyjna w badaniach zjawisk ekonomiczno-społecznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1995.
- Wagner W.: Metody statystyczne w turystyce i rekreacji. AWF, Poznań 2002.
- "Wiadomości Statystyczne" 1999, nr 2(429), s. 14.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171201513