PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 189 | 134--143
Tytuł artykułu

Kierownik-przedsiębiorca w gospodarce opartej na wiedzy

Warianty tytułu
Manager - Entrepreneur in Knowledge-Based Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł nawiązuje do problemu przedsiębiorczości wiedzy. Zdaniem autorów w dzisiejszej wysoko konkurencyjnej i na wiedzy opartej gospodarce w istotny sposób wzrastają wymagania zarówno wobec absolwentów uniwersytetów, jak i kadry naukowo-dydaktycznej. Dotychczas uniwersytety (tzw. Uniwersytety Drugiej Generacji) nakierowane były na kształcenie i badania, natomiast obecne uczelnie (tzw. Uniwersytety Trzeciej Generacji) - obok kształcenia i badań - powinny zajmować się transferem technologii (wdrażaniem know-how do praktyki gospodarczej). W tak rozumianym uniwersytecie uczestniczenie studentów i naukowców w różnego rodzaju zachowaniach przedsiębiorczych pozwala nabyć i rozwijać cechy oraz kompetencje, niezbędne w pełnieniu roli menedżera (np. kompetencje takie, jak: umiejętność kierowania ludźmi, podejmowania szybkich decyzji, działania w warunkach niepewności, tolerowania ryzyka itd.). (abstrakt oryginalny)
EN
The article raises the issue of knowledge entrepreneurship. The authors' opinion is that in today's highly competitive and knowledge-based economy, the requirements from both university graduates and academic staff have significantly increased. So far, the universities (Universities of the Second Generation) were targeted for education and research. Today's universities (Universities of the Third Generation) - alongside with teaching and research - should deal with technology transfer (implementing know-how into economic practice). Thus, at the university understood in this way university students and researchers participate in various enterprising activities which lets them acquire and develop managerial qualities. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
134--143
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Wrocławska
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • Armstrong, M., 2000, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
  • Bartosik, M., 2004, Założenia polityki naukowej, naukowo-technicznej i innowacyjnej państwa a Narodowy Plan Rozwoju, w: Edukacja i nauka w NPR 2007-2013, Wrocław, 18 października.
  • Bendyk, E., 2006, Co zrobić, żeby Polacy mieli pracę (raport), Polityka nr 19.
  • Bielecki, P., 2001, Popyt na absolwentów szkół wyższych. Przedmiot i metody analizy, w: Minkiewicz, B., (red.), Zmiany na rynku edukacji ekonomicznej w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, BKKK, Warszawa.
  • Drucker, P.F., 1992, Innowacje i przedsiębiorczość - praktyka i zasady, PWE, Warszawa.
  • Kubiński, P., 2010, Przedsiębiorczość akademicka - motywy, formy, korzyści, w: Kubiński, P., Kwieciński, L., Żurawowicz, L., Przedsiębiorczość akademicka. Własność intelektualna, publikacja przygotowana w ramach projektu Dolnośląska Platforma Promocji Przedsiębiorczości Akademickiej, Wrocław.
  • Kwiatkowski, S., 2000, Przedsiębiorczość intelektualna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Meredith, G.G., Nelson, R.E., Neck, P.A., 2007, The Practice of Enterpreneurship, Genewa 1982, s. 3, (cyt. za: Lichtarski, J., (red.), Podstawy nauk o przedsiębiorstwie, AE we Wrocławiu, Wrocław, s. 66.
  • Strużycki, M., (red.), 2006, Przedsiębiorczość w teorii i praktyce, SGH w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, Warszawa.
  • Wissema, J.G., 2009, Uniwersytet Trzeciej Generacji. Uczelnia XXI wieku, ZANTE.
  • Wymagania pracodawców wobec studentów SGH, raport opracowany przez Centrum Karier i Fundraisingu Szkoły Głównej Handlowej http://www.sgh.waw.pl/ogolnouczelniane/ckif/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171202133

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.