PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 8 Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw : formy, metody, koncepcje, trendy | 127--138
Tytuł artykułu

Zaufanie w biznesie w kontekście kompetencyjnym

Autorzy
Warianty tytułu
Business Trust in the Context of Competence
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Funkcjonowanie przedsiębiorstw w turbulentnym otoczeniu wymaga dwustronnego zaufania charakteryzującego relacje z różnymi podmiotami, z którymi współpracują, zarówno na gruncie relacji zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Kształtowanie klimatu zaufania jest jednym z nadrzędnych zadań stojących przed tymi podmiotami wymagającym odpowiednich kompetencji. Umiejętne posługiwanie się nimi daje efekt w postaci przewagi konkurencyjnej opartej na szybkości i elastyczności. Kluczowe kompetencje trzeba jednak rozwijać w procesach organizacyjnego uczenia się, gdyż zaufanie wymagając ciągłego podtrzymywania, musi być okresowo odnawiane i potwierdzane. (abstrakt oryginalny)
EN
Running a business in a turbulent environment requires mutual trust in relationships both with other entities and within the organisation itself. The efforts oriented at creating trust have nowadays become a priority which needs to be supported by appropriate competence. The ability to make use of those skills generates competitive advantage based on a fast reaction to change and flexibility. The key competencies, however, need to be developed in the organisation's learning process since the trust needs to be constantly built up, renewed and proved. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
Bibliografia
  • Crozier M. (1993), Przedsiębiorstwo na podsłuchu. Jak uczyć się zarządzania postindustrialnego, PWE, Warszawa.
  • Delamare Le Deist F., Winterton J. (2005), What is competence? "Human Resource Development International" vol. 8, no. 1.
  • Falagić A. (2004), Pomiar kapitału społecznego w budowie gospodarki oparte] na wiedzy w Polsce, "Problemy Jakości", nr 1.
  • Hamel G., Prahalad C.K. (1990), The core competence of the corporation, "Harvard Business Re-view", vol. 68, no. 3.
  • King A., Fowler S.W., Zeithaml C.P. (2001), Managing organizational competencies for competitive advantage: the middle-management edge, "Academy of Management Executive", vol. 15, no. 2.
  • Koźmiński A.K. (2004), Zarządzanie w warunkach niepewności. Podręcznik dla zaawansowanych, WN PWN, Warszawa.
  • Lipka A. (2005), W stronę kwalitologii zasobów ludzkich, Difin, Warszawa.
  • Mikuła B., Pietruszka-Otryl A. (2006), Organizacje sieciowe, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nr 715.
  • Nieścior A. (1999), Zaufanie w organizacji a aktywność stron zainteresowanych. Uwagi na marginesie projektu norm ISO serii 9000: 2000, "Problemy Jakości", nr 10.
  • Oleksyn T. (2006), Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Pałka J. (2004), Rola zaufania w organizacji wirtualnej, "Przegląd Organizacji", nr 7-8.
  • Sajkiewicz A. (2002), Jakość zasobów pracy, Poltext, Warszawa.
  • Sitko-Lutek A. (2008), Istota i cechy kompetencji organizacji, [w:] Kompetencje a sukces zarządzania organizacją, (red.) S.A. Witkowski, T. Listwan, Difin, Warszawa.
  • Sztompka P. (1999), Trust. A sociological theory, Cambridge University Press, Cambridge.
  • Sztompka P. (2002), Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków.
  • Zimniewicz K. (2003), Współczesne koncepcie i metody, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171202883

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.