PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 219 Zmiana warunkiem sukcesu : przełamywanie barier rozwoju i wzrostu przedsiębiorstw | 81--87
Tytuł artykułu

Czynniki wzrostu przedsiębiorstwa w ujęciu zasobowym

Warianty tytułu
Factors of Company Growth from the Resource-Based Perspective
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie zasobowych czynników wzrostu przedsiębiorstwa w perspektywie przedsiębiorcy/menedżera, organizacji oraz strategii rozwoju (kombinacja POS), a także wskazanie możliwości wykorzystania tej wiedzy w decyzjach przedsiębiorców i inwestorów. Scharakteryzowano ponadto sposoby pomiaru wzrostu firmy oraz jego mikro- i makroekonomiczne znaczenie. Jako podstawę wnioskowania wykorzystano koncepcje teoretyczne i przegląd badań empirycznych. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to present the resource-based factors of company growth according to the characteristics of entrepreneur/manager, organization and strategy (the POS model) and to identify the opportunity of utilizing those findings in decision-making of entrepreneurs and external investors. Moreover, the ways of measuring growth and its importance at the micro- and macroeconomic levels were discussed. The text was based on the literature review including theoretical and empirical research of the company growth. (original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University
Bibliografia
  • Acs Z.J., Robb A., Measures of Job Flow Dynamics in the U.S. Economy, U.S. Small Business Administration Unit, Office of Advocacy, 1999.
  • Alberti F.G., Sciascia S., Tripodi C., Visconti F., Entrepreneurial Growth in Industrial Districts, Edward Elgar, Cheltenham 2008.
  • Almus M., Nerlinger E.A., Growth of new technology-based firms: which factors matter?, "Small Business Economics" 1999, nr 2, vol. 13.
  • Barth H., Fit among competitive strategy, administrative mechanisms, and performance, "Journal of Small Business Management" 2003, nr 2, vol. 41.
  • Coad A.J.-C., Empirical Investigations on the Characteristics and Determinants of the Growth Firms, S. Anna School of Advanced Studies, Universite Paris 1 Pantheon Sorbonne, Ecole Doctorale, Paris 2007.
  • Davidsson P., Delmar F., Wiklund J., Entrepreneurship and the Growth of Firms, Edward Elgar, Cheltenham 2006.
  • Davidsson P., Kirchhoff B., Hatemi J.A., Gustavsson H., Empirical analysis of business growth factors using Swedish data, "Journal of Small Business Management" 2002, nr 4, vol. 40.
  • Friar J.H., Meyer M.H., Entrepreneurship and Start-Ups in the Boston Region, "Small Business Economics" 2003, nr 2, vol. 21.
  • Gancarczyk M., Firmy wzrostowe w polityce wspierania małych i średnich przedsiębiorstw, "Organizacja i Kierowanie" 2008, nr 4.
  • Gancarczyk M., Wsparcie publiczne dla MSP. Podstawy teoretyczne a praktyka gospodarcza, C.H. Beck, Warszawa 2010.
  • Komisja Europejska, Survey of the Observatory of European SMEs. An Analytical Report, "Observatory of European SMEs" 2008, nr 196.
  • Krupski R., Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa 2009.
  • Littunen H., Tohmo T., The high-growth in metal-based manufacturing and business service firms in Finland, "Small Business Economics" 2003, nr 2, vol. 21.
  • Penrose E., The Theory of the Growth of the Firm, Oxford University Press, Oxford 1959.
  • Saemundsson R., Dahlstrand A.L., How business opportunities constrain young technology based firms from growing to medium-sized firms, "Small Business Economics" 2005, nr 2, vol. 24.
  • Smallbone D., Buldock L., Burgess S., Targeted support for high-growth start-ups: some policy issues, "Environment and Planning" 2002, nr 2, vol. 20.
  • Smallbone D., Leigh R., Norton D., The characteristics and strategies of high-growth SMEs, "International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research" 1995, nr 3, vol. 1.
  • Stam E., Suddle K., Hessels S.J.A., Stel von A., High-Growth Entrepreneurs, Public Policies and Economic Growth, EIM Business & Policy Research, SCALES: Scientific Analysis of Entrepreneurship and SMEs, Zoetermeer, August 2006.
  • Storey D., Understanding the Small Business Sector, Routlege, London 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171204497

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.