Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Niniejsze opracowanie ma na celu ukazanie zachowań konsumpcyjnych osób biernych zawodowo w Polsce na początku XXI w. Autor na podstawie analizy wyników badań własnych nad przemianami konsumpcji w Polsce, które przeprowadził (za pośrednictwem CBOS-u) w czerwcu 2003 r. na liczącej 1016 osób reprezentatywnej próbie losowo-adresowej dorosłych mieszkańców Polski (w tym 460 osób biernych zawodowo) szuka m.in. odpowiedzi na następujące pytania badawcze: Jaki jest poziom aspiracji konsumpcyjnych badanych osób? Czy i w jakim zakresie oszczędzanie staje się zachowaniem wyznaczającym dążenia konsumpcyjne? Czy i w jakim zakresie w Polsce ma miejsce zróżnicowanie wyposażenia w dobra konsumpcyjne trwałego użytku między kategoriami społeczno-gospodarczymi? Jakie typy zachowań konsumpcyjnych są najczęściej spotykane wśród Polaków? (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
361--381
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Częstochowska
Bibliografia
- G. Światowy: Zachowanie konsumenckie. Wrocław 1994, s. 10.
- J. Szczepański: Zagadnienia konstruowania i realizacji modelu i wzorów konsumpcji socjalistycznej. W: Badania nad wzorami konsumpcji. Red. J. Szczepański. Wrocław 1977, s. 23.
- G. Antonides, F. van Raaij: Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki. Warszawa 2003, s. 23.
- G. Katona: Die Macht des Verbraucher. Düsseldorf/Wien 1962, s. 217.
- S. Gajewski: Zachowanie konsumenta a współczesny marketing. Łódź 1994, s. 104.
- J. Szczepański: Konsumpcja a rozwój człowieka. Wstęp do antropologicznej teorii konsumpcji. Warszawa 1981, s. 176.
- G. Wiswede: Grundlagen der Motivforschung. Motivation Und Verbraucherverhalten. München/Basel 1973, s. 23.
- F. Bylok: Konsumpcja w Polsce i jej przemiany w okresie transformacji. Częstochowa 2005, s. 327, 340-350.
- J. Woś: Popyt ludności wiejskiej na dobra konsumpcyjne nieżywnościowe. Warszawa 1971.
- Z. Kędzior: Gospodarstwa domowe - podmiot gospodarujący. "Monografie i Syntezy" 1992, nr 70.
- S. Kusińska: Preferencje konsumentów w zakresie wyposażenia gospodarstw domowych podstawą segmentacji rynku. "Handel Wewnętrzny" 1976, nr 1.
- Zmiany zachowań konsumenckich w warunkach polskiej gospodarki. Red. K. Mazurek-Łopacińska. Wrocław 1998, s. 207.
- H. Jastrzębska-Smolaga: W kierunku trwałej konsumpcji. Dylematy, zagrożenia, szanse. Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171205637