PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 146 | 214--224
Tytuł artykułu

Komunikowanie w procesie łączenia przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
Communication Management Duging M&A Transaction
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autora rtykułu stawia tezę, że pozytywne efekty przejęcia firmy lub połączenia połączenia się dwóch przedsiębiorstw są w dużej mierze determinowane przez skuteczność procesu komunikowania pracownikom celów, a przede wszystkim skutków (nie tylko ekonomicznych) połączenia. Proces komunikowania powinien odbywać się zarówno przed, jak i w trakcie oraz bezpośrednio po fuzji przedsiębiorstw.
EN
Because of globalization processes there is fierce competition and large number of players on world markets. To gain a competitive advantage it is necessary for a company to be innovative and quickly adapt to changing environmental conditions. From economic point of view, the best way to develop own potential is to combine know-how with exist-ing actors. In theory it is an ideał solution but in practice, mergers and acquisitions generale a lot of problems. Properly constructed communication strategy is of key importance. The effectiveness of various Public Relations tools depend on the understanding of goals a company wants to achieve through M&A transactions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
214--224
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Aniszewska, G. (2004), Strategie integracji firm w fuzjach i przejęciach, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Ashkenas, R., Demonaco, L., Francis (2006), Jak GE Capital integruj e przejęte firmy, w: Fuzje i przejęcia, Harvard Business, One Press.
  • Bartczak, I. (2003), Fuzje i przejęcia - inwestycje o dużym ryzyku, CEO.
  • Bałuda, M. (2009), Fuzje i przejęcia w czasie kryzysu, CEO.
  • Cartwright, S., Cooper, C.L. (2001), Kiedy firmy łączą się lub są przejmowane, Petit, Warszawa.
  • Curtin, P.A., Gaither, T.K. (2007), International Public Relations Vegotiating Culture, Identity and Power, SAGE Publications, London.
  • Frąckowiak, W. (1998), Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw, P WE, Warszawa.
  • Grzegorzewski, Z., Smorszczewski, C. (2008), Tajemnicze aspekty due diligence, CEO.
  • Kozak, S. (2005), Konsolidacja sektora bankowego w USA, Cedetu, Warszawa.
  • Machała, R. (2005), Przejęcia i fuzje, Oficyna Wydawnicza "Unimex", Wrocław.
  • Peterson, L., Voules, S. (2007), Mastering M&A Communication: Helping Employees to Deal With the Deal, Mercer Human Resources Consulting.
  • Philips, W. (2003), Mergers and Acąuisitions, Management Briefing.
  • Warshawsky, J., Quappe, S., Samso-Aparici, D. (2006), Why Culture Matters - and How Can Manage Yours, "eBulletin HR.com"4.72.200<5 http://mfiles.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171205825

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.