PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 2/2 | 125--135
Tytuł artykułu

Ekologia i biznes w opinii przyszłych menedżerów

Warianty tytułu
Ecology and Business in the Opinion of Future Managers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono wyniki badań własnych dotyczących postaw i poglądów studentów na temat roli środowiska naturalnego w funkcjonowaniu przedsiębiorstw w ramach koncepcji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR). Z przeprowadzonej analizy ilościowej wynika, że prawie 80% poddanych badaniu nie zna koncepcji CSR-u. Większość badanych nie interesuje się wpływem firm na środowisko naturalne, a także nie wierzy że idea Społecznej Odpowiedzialności Biznesu może przyczyniać się do pomnażania zysku przez przedsiębiorstwa, jak i dobrobytu społecznego. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the survey of students' opinions about the role of ecological factor in functioning of firms within the Corporate Social Responsibility conception. The results of quantitative analysis point that 80 percent of tested students do not know the Corporate Social Responsibility idea. Unfortunately most of them are not interested in firms' impact on the natural environment and do not believe that CSR conception can yield a profit for companies and contribute to society welfare. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
125--135
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Chodyński A., Jabłoński A., Jabłoński M. (2008), Environmental Corporate Social Responsibility (ECSR) - koncepcja strategiczna budowy wartości firmy oparta na kryteriach ekologicznych, "Przegląd Organizacji" nr 3.
  • Davis K., Blomstrom R. (1975), Business and Society, "Environmental and Responsibility", 3 ed., McGraw-Hill, New York.
  • Frederick W.C. (1960), The Growing Concern over Business Responsibility, "California Management Review".
  • Nidumolu R., Prahalad C. K., Rangaswami M. R. (2009), Why sustainability is the now key driver of innovation, "Harvard Business Review", No 9.
  • Porras J., Collins J. (2003), Wizjonerskie organizacje. Praktyki zarządzania najlepszych firm. Santorski J. Wydawnictwa Biznesowe, Wrocław.
  • Raport (2007), Understanding and responding to Social Demands on Corporate Responsibility; www.insead.edu
  • Raport (2008), Problemy oddziaływania małych i średnich przedsiębiorstw na środowisko, badania ankietowe przeprowadzone przez Klub Czystego Biznesu, Tomaszowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171206721

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.