PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4/6 | 115--127
Tytuł artykułu

Strategiczna karta wyników a wartość przedsiębiorstwa z uwzględnieniem ryzyka

Autorzy
Warianty tytułu
Balanced Scorecard Versus Goodwill Considering the Risk
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z instrumentów zarządzania umożliwiającym wzrost wartości przedsiębiorstwa poprawę jest strategiczna karta wyników (BSC). Stosowanie BSC oznacza bowiem dla przedsiębiorstwa orientację jego strategii i systemu zarządzania na poprawę efektywności i innowacyjności co przekłada się na wzrost wartości. W praktyce oznacza to przede wszystkim formułowanie bardzo konkretnych i ambitnych celów, których realizacja wiąże z rożnymi rodzajami ryzyk. Przedmiotem badania była strategia przedsiębiorstwa hutniczego, zorientowana na wzrost wartości, którą wdrożono poprzez BSC. Sformułowano cele w czterech perspektywach (tj. finansowej, klientów, procesów oraz uczenia się i rozwoju) oraz sposób jej wdrożenia uwzględniający uwarunkowania zewnętrzne oraz wewnętrzne. Badano także możliwości poprawy efektywności i wzrostu wartości formułując cele finansowe jak i niefinansowe. Podjęto próbę określenia czynników ryzyka dla celów i inicjatyw strategicznych każdej z perspektyw. (abstrakt oryginalny)
EN
One of the management instruments that enables the goodwill growth is Balanced Scorecard (BSC). Application of the BSC means for the company that its strategy and management system is oriented at the improvement of effectiveness and innovativeness. In practice, first and foremost this means formulating very specific and ambitious goals realization of which isrelated to different types of risks. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
115--127
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Armitage H.M. Jog V., (1996), Economic Value Creation. What Every Management Accountant Should Know, "CMA Magazine", t. 70, nr 8.
  • Brzóska J., Pyka J., (2010), Uwarunkowania dynamiki rozwoju innowacji, [w:] Nowoczesność przemysłu i usług .Współczesne wyzwania i uwarunkowania rozwoju przemysłu i usług. Praca pod red. J. Pyka , TNOiK , Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Politechnika Śląska, Katowice.
  • Cwynar A., Dżurak P. (red.) (2010), Systemy VBM i zysk ekonomiczny Projektowanie, wdrażanie, stosowanie, Poltext, PWC, Warszawa.
  • Ćwiklicki M. (2006), Hoshin kanri a zrównoważona karta wyników, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Nr 713.
  • Kaplan R.S., Norton D.P. (2002), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Szablewski A., Tuzimek R. (red.) (2006): Wycena i zarządzanie wartością firmy Poltext Warszawa.
  • Wodarski K. (2009), Zarządzanie ryzykiem w procesie planowania strategicznego w górnictwie węgla kamiennego, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171207639

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.