Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Creating an Area of Responsibility in Organizational Practice
Języki publikacji
Abstrakty
Takie pojęcia jak zrównoważony rozwój, społeczna odpowiedzialność, zaufanie, troska czy transparentność działań na stałe wkroczyły do biznesu. W sytuacji w jakiej obecnie znajduje się cały globalny świat, należy jednak zastanowić się nie nad wymiarem teoretycznym wspomnianych pojęć, ale nad ich praktycznym i efektywnym zastosowaniem, a także nad koniecznością zbudowania systemu gromadzenia i wykorzystania wiedzy z tego zakresy, gdyż bardzo łatwo jest popaść w mylne przeświadczenie, że nie ma nic łatwiejszego jak stać się odpowiedzialnym w przestrzeni funkcjonowania organizacji. Celem artykułu jest ukazanie odpowiedzialności w przestrzeni funkcjonowania człowieka i organizacji oraz konieczności przewartościowania jej dotychczasowego przesłania na praktyczne zastosowanie, w kontekście funkcjonowania współczesnych organizacji. (fragment tekstu)
Organizations, business, economic, and social expectations about the quality of life are constantly changing and growing rapidly. The challenge practitioners and theorists is to seek and implement solutions that would be characterized by responsibility in every aspect of operation. Therefore becomes a necessity to create a space of responsibility in such a way that would connect people with the practical expectations of the organization's activities for the common good and future generations. Existing solutions in this area seem to be in fact fail. (original abstract)
Rocznik
Strony
85--93
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
- Bloom W., Pieniądze, serce, umysł, Wydawnictwo J. Santorski, Warszawa 1995.
- Drucker P., Myśli przewodnie Druckera, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2001.
- Filek J. (red), Etyczne aspekty działalności samorządu terytorialnego, Wydawnictwo Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2004.
- Filek J. (red), Filozofia odpowiedzialności XX wieku, Wydawnictwo UJ, Kraków 2004.
- Filek J., Koncepcja odpowiedzialności Hansa Jonasa, Prakseologia Nr 142/2002.
- Frederick W., The Growing Concern over Business Responsibility, California Management Review 2(4), 1960.
- ISO/WD 26000 Guidance on Social Responsibility, October 2007.
- Jonker J., Rudnicka A., Reichel J., Nowe horyzonty przewodnik po społecznej odpowiedzialności i rozwoju zrównoważonym, Wydawnictwo Centrum Strategii i Rozwoju Impact, Łódź 2011.
- Perkowska H., Filozoficzne konteksty rozumienia fenomenu odpowiedzialności moralnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001.
- Pohl M., Tolhurst N. (red.), Responsible Business: How to Manage a CSR Strategy Successfully, Wiley 2010.
- Pratley P., Etyka w biznesie, Wydawnictwo "Gebethner & Ska", Warszawa 1998.
- Raport Światowej Komisji do spraw Środowiska i Rozwoju, Nasza wspólna przyszłość, Wydawnictwo PWE, Warszawa 1991.
- Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Wydawnictwo ARF w Polsce, FOB, Warszawa 2004.
- Tchorzewski A. M. (red), Odpowiedzialność jako wartość i problem edukacyjny. Wydawnictwo "Wers" Bydgoszcz 1998.
- www.mg.gov.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
DOI
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171207841