PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 153 | 100--108
Tytuł artykułu

Zarządzanie produktem żywnościowym w kanałach dystrybucji - aspekty komunikacji rynkowej

Autorzy
Warianty tytułu
Product Management in Supply Food Chain Management - Communication Aspects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie produktem, będąc obszarem zainteresowania zarówno marketingu jak i zarządzania, oznacza konieczność skoordynowania wielu działań i procesów równolegle w przedsiębiorstwach przetwórczych i w łańcuchu żywnościowym. Niezbędne są w tym zakresie decyzje strategiczne w sferze wytwarzania dystrybucji i handlu, ale też kształtowania procesów informacyjnych na rynku. Wyodrębniony zostaje tym samym swoisty kanał komunikacji rynkowej, praez który przekazywane są jednokierunkowe strumienie materialne (produkty) oraz dwustronne strumienie informacyjne i zwrotne strumienie. (fragment tekstu)
EN
The aim of his study was to present the attempt of formulating assumptions of the process of the integrated of the market communication, carred out basing on analysis of esperience of enterprises of the food sector and the development of this market. It required analysis of such aspects as: the supply management, the market communication in their interrelation with reference to the process of passing market announcements down. The adopted denotation required pointing out fundamental features of these phenomena and processes and it let to characterize the market communication relating to the assessment of the influence supply management. (origina; abstract)
Rocznik
Numer
Strony
100--108
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Altkorn J., 2004, Produkt, w: Altkorn J. (red.), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków, s. 115.
  • Baraniecka A., 2004, ECR- Efficient Consumer Response. Łańcuch dostaw zorientowany na klienta, Wydawnictwo Instytutu Logistyki i Magazynowania, Poznań.
  • Górska-Warsewicz H., Świątkowska M., Krajewski K., 2009, Model zintegrowanej komunikacji rynkowej. Aspekty zarządzania produktem i marką na rynku żywności, Wyd. SGGW, Warszawa.
  • Kempny D., 2001, Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa.
  • Kosicka-Gębska M., Tul-Krzyszczuk A., Gębski J., 2009, Handel detaliczny żywnością w Polsce, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  • Kostyra M., 1996, Postmodernizm w zarządzaniu, PWE, Warszawa.
  • Kotler Ph., 2005, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Krajewski K., 1999, Przyczyny, kierunki rozwoju i segmentacja rynku żywności prozdrowotnej na tle doświadczeń światowych, Żywność (Nauka, Technologia, Jakość) 4(21), Suplement, s. 24-36.
  • Krajewski K., 2005, Transport i logistyka żywności mrożonej, Przemysł Spożywczy, nr 9, s. 6-10.
  • Krajewski K., 2007, Efektywna obsługa klienta (ECR) w logistyce mleczarskiej, Przegląd Mleczarski, nr 5, s. 60.
  • Krajewski K., 2009, Partnerstwo jako podstawowa strategia sukcesu w kanałach dystrybucji produktów żywnościowych, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 2/1, Sopot, s. 286-293.
  • Lauterborn R., 1990, New Marketing Litany, Advertising Age, No. 10.
  • Mazurek-Łopacińska K., 1997, Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • O'Reilly S., Krajewski K., 2006, Supply Food Chain Managment. MBA in Agribussines Managment, Warsaw Agricultural University, Warsaw-London.
  • Pokusa T., 1999, Istota i podstawy infopartneringu w strategii ECR, Logistyka, nr 2.
  • Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W., 1999, Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Sławińska M., 1999, Strategia dystrybucji, w: Marketing, Michalak A., (red.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Sudoł S., Szymczak J., Haffer M. (red.), 2000, Marketingowe testowanie produktów, PWE, Warszawa.
  • Żurawik B., Żurawik W., 1996, Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171207987

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.