PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 153 | 258--266
Tytuł artykułu

Rola i znaczenie markeingu we współczesnych procesach innowacyjnych

Warianty tytułu
The Role and ignificance of Marketing in Contemporary Innovation Processes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest przedstawienie roli marketingu we współczesnych procesach innowacyjnych oraz próba określenia możliwych przyczyn braku zauważalnego wpływu marketingu na innowacyjność przedsiębiorstw. (fragment tekstu)
EN
The paper aims at showing the role and significance of marketing in contemporary inno vation processes. The evolution of innovation model is presented, as well as the innovation concepts existing in marketing theory. The comparison of theses concepts has al lowed for formulating basie dependences between innovation and marketing. It has also provided for better understanding of the lack of appreciation of marketing influence on innovation processes within firms and their networks. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
258--266
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Chesbrough H., 2003, Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profltin from Technology, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts, ISB-1-4221-0283-1.
  • Drucker P., 1954, The Practice of Management, HarperCollins Publishers, Inc., New York.
  • Drucker P., 1992, Praktyka zarządzania, tłum. T. Basiuk, Z. Broniarek, J. Gołębiowski Czytelnik, Warszawa, ISBN 83-901815-0-9.
  • Kotler Ph., Trias de Bes F., 2004, Marketing lateralny, tłum. A. Ehrlich, PWE, Warszawa, ISBN 830208-1537-1. O.
  • O'Sullivan D., Dooley L., 2009, Applying Innovation, Sage Publication, Inc., Los Angeles, ISBN 978-1-4129-5455-6.
  • Rabij M., 2010, Jak ugryźć jabłko, Newsweek, 14.02.2010.
  • Rothwell R., 1992, Successful industrial innovation: Critical success factors for the 1990s', R&D Management, Vol. 22.
  • Schumpeter J., 1950, Capitalism, Socialism andDemocracy, Harper & Row, New York.
  • Tidd J., Bessant. J., Pavitt K., 2005, Managing Innovation. Integrating Technological Market and Organizational Change, John Wiley & Sons, Chichester, ISSI 10-470-09326-9.
  • Verhoef P., Leeflang P., 2009, Understanding the marketing department's influena within the firm, Journal of Marketing, Vol. 73.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171208617

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.