PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4/6 | 305--315
Tytuł artykułu

Innowacja w budowie wartości przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Innovations in Value Creation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Budowa wartości przedsiębiorstwa przez innowacje wymaga obecnie nowego podejścia, ponieważ tradycyjne zarządzanie nowymi produktami nie przynosi oczekiwanych wyników. C. Christensen wskazuje także, "iż innowacja oznacza zmianę w technologii rozumianej nie jako konstruowanie i wytwarzanie produktów, ale obejmuje wachlarz procesów marketingowych, inwestycyjnych i zarządczych, ...wielka wartość tkwi w uporaniu się ze sposobem funkcjonowania świata i pokierowaniu wysiłkami innowacyjnymi tak, aby można było te zewnętrzne siły uwzględnić". W związku z powyższym, współczesne definicje innowacji oparte muszą być na ścisłym ich powiązaniu z potrzebami, celami, oczekiwaniami i preferencjami konsumentów. C. Christensen wskazuje, iż: "innowacje to antycypowanie oczekiwań konsumentów i tego, co oni zaakceptują z wartości im oferowanych". Inni autorzy podkreślają, iż nowe produkty nie są innowacją a tylko inwencją, zaś prawdziwą innowacją są nowe korzyści dla klientów. Kolejnym obecnie istotnym elementem w budowie wartości przedsiębiorstwa przez innowacje jest podejście do pomiaru wyników działań. Innowacje wprowadzone jako wartość dla klienta są skuteczne, jeżeli budują i podnoszą wartość klienta dla firmy a ta przekłada się na rosnącą wartość przedsiębiorstwa. Innowacje mogą podnosić wartość klientów w dłuższym lub krótszym czasie w zależności od ich rodzajów i skuteczności ich wprowadzania. (abstrakt oryginalny)
EN
Value based management demand a new point of view in innovation management because traditional management of new products does not bring expected results. Modem innovation management has to be based on the customer needs and customer aims. Innovations introduced as customer value are effective if they are building and rising customer value for company. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
305--315
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Christensen C.M., Coping with Your Organization 's Innovations Capabilities, [w:] Leading for Innovation and Organizing for Results, The Drucker Foundations, New York 2002.
  • Christensen C.M., Przełomowe innowacje, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa 2010.
  • Christensen C.M., Raynor M., Innowacje napęd wzrostu, Harvard Business School Press, 2008, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2008.
  • Dobiegała-Korona B., Innowacje a zarządzanie wiedza o kliencie; [w:] H. Brdulak, T. Gołębiowski (red.), Wspólna Europa innowacyjność w działalności przedsiębiorstw, Warszawa, Difin, 2003.
  • Dobiegała-Korona B., Od baz danych do dialogu, Kwartalnik nauk o przedsiębiorstwie, nr 3(4) 2007.
  • Dobiegała-Korona B., Zarządzanie innowacją jako wartością dla klienta; [w:] A. Herman, K. Poznańska (red.), Przedsiębiorstwo wobec wyzwań globalnych, 2008.
  • Fisk P., Geniusz konsumenta. Prowadzenie firmy skoncentrowanej na oczekiwaniach nabywców, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2009.
  • Harris E., Customer Service. A Practical Approach. Prentice Hall 2010.
  • Kelly S., Customer Intelligence. From Data to Dialog, John Wiley & Sons Ltd. 2006.
  • Kumar V., Zarządzanie wartością klientów, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa, 2009.
  • Noga A., Teorie przedsiębiorstw, PWE Warszawa 2009.
  • Porter M.E., Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, One Press 2006.
  • Tomke S.T., von Hoppel E., Customer as Innovators. A New Way to Create Value, Harvard Business Review, 2002, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171210065

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.