PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 4 | 45--50
Tytuł artykułu

Jakość relacji pomiędzy podmiotami niszy rynkowej

Autorzy
Warianty tytułu
The Quality Relation Among Partners in Market Niche as an Example of Bank and Construction Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono wyniki badania dotyczącego koncepcji zarządzania jakością relacji w budowlanej niszy rynkowej na przykładzie współpracy pomiędzy bankiem a przedsiębiorstwem budowlanym. Badaniom poddano pracowników z 72 przedsiębiorstw budowlanych oraz z 36 banków. Pytania były skierowane do kadry zarządzającej w formie ankiety, popartej wywiadem bezpośrednim.
EN
The main aim of this article is to present the idea of quality relation among partners in market niche as an example of bank and construction company. The minor aim is to identify factors fostering such cooperation. Employees of 72 construction companies and 36 banks were questioned. Based upon received answers the big differences of opinions was discovered. That why the idea of quality relation in construction market niche supposed to create more trust and knowledge. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
45--50
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • 1. Buszko A. Zarządzanie przedsiębiorstwem budowlanym w warunkach transformacji społeczno-gospodarczej. Orgmasz. Warszawa. 2005.
  • 2. Buszko A. Kreowanie wiedzy w przedsiębiorstwie budowlanym. TNOiK. Toruń. 2010.
  • 3. Garvin D. Managing Quality: The Strategies and Competitive Edge in The Free Press. New York. 2000.
  • 4. Hansen T. Quality in the Marketplace: A Theoretical and Empirical Investigation. European Management Journal Vol. 19 Nr 2 2011.
  • 5. Juran J. Quality planning. Teora Editions, Bucharest. 1999.
  • 6. Kaye M. & Anderson R. Continuous Improvement; The Ten Essential Criteria, in International Journal of Quality and Reliability Management, New York. 2003.
  • 7. Leeflang P. Paving the way for "distinguished marketing". International Journal of Research Marketing. Nr 28 2011.
  • 8. Longbottom D., Mayer R., Casey J. Marketing, total quality management and benchmarking: exploring the divide. Journal of Strategic Marketing Nr 8 2000.
  • 9. Parzinger M.J., Nath R. A study of the relationships between total quality management implementation factors and software quality. Total Quality Management. Nr 11, 2000.
  • 10. Rezazadeh A., S. Najafi S., Hatami-Shirkouhi L., Miri-Narges S. Evaluating and prioritizing critical success factors of TQM implementation based on fuzzy AHP. Journal of Productivity and Quality Management Vol. 9 Nr 1 z 2012.
  • 11. Šimberová I., Pollard D. Stakeholder Relations Focus in Marketing Concepts of Companies. Economics and Management Nr 13 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171210067

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.