PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4/6 | 317--327
Tytuł artykułu

Zarządzanie innowacyjne a wzrost wartości przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Efficient Management of Innovation Processes as the Element of Value Growth in Companies in Risk Conditions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu było przedstawienie problemów związanych z zarządzaniem innowacyjnym w kontekście budowania silnej pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa przekładającej się na wzrost wartości firmy. Złożoność i wielowymiarowość tych procesów powoduje, że patrząc na cały łańcuch wartości można znaleźć w każdym jego ogniwie miejsce na wprowadzenie nowatorskich rozwiązań, które z jednej strony pozytywnie wpływać będą na efektywność realizowanych procesów produkcyjnych (operacyjnych) a z drugiej pozwolą na minimalizowanie ryzyka podejmowanych decyzji. Więcej uwagi poświęcono problemom innowacji produktowych oraz innowacji w zakresie organizacji produkcji postrzegając w nich liczące się źródło korzyści. Zwrócono także uwagę na fakt, że procesy innowacyjne w modelach łańcuchów wartości ściśle powiązane są z problematyką marketingu (identyfikacja potrzeb klientów, określenie rynków docelowych, ich segmentacja, zaspokajanie potrzeb konsumentów, kształtowanie oferty rynkowej, budowa kanałów dystrybucji itp.) Ponadto zwrócono w artykule uwagę na fakt, że dla usprawnienia obsługi klientów coraz większego znaczenia nabierają prawidłowo ukształtowane procesy logistyczne. Świadczy o tym m. in. intensywny rozwój tego obszaru zarządzania przedsiębiorstwem. Ogólny przegląd opisanej powyżej problematyki wzbogacono opisami stosowanych w tym zakresie rozwiązań przez przedsiębiorstwa branży motoryzacyjnej. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the issues of innovation processes management in the context of their impact on company value. The attention was paid to product, technological and organisational innovations. Generally, it was characterised the impact of processes of marketing and logistical management on the value which is essential for the customer. At the end of the paper a summary was presented which shows some experiences as a result of undertaken research. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
317--327
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Brilman J. (2002), Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.
  • Harvard Business Essentials (2005), Zarządzanie kreatywnością i innowacją, MT Biznes, Konstancin - Jeziorna.
  • Janasz W. (2003), Kształtowanie wartości podmiotu gospodarującego, "Przegląd organizacji", nr 6.
  • Liker J.K. (2005), Droga Toyoty, MT Biznes, Warszawa.
  • Pałucha K. (2008), Współczesne kierunki zmian w zarządzaniu produkcją, w pracy zbiorowej pod red. J. Pyki, pt. Nowoczesność przemysłu i usług. Metody i narzędzia nowoczesnego zarządzania organizacjami, Katowice.
  • Praca zbiorowa pod red. Brzezińskiego M. (2001), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difin, Warszawa.
  • Praca zbiorowa pod red. Janasza W. (2005), Innowacje w działalności przedsiębiorstw w integracji z Unią Europejską, Difin, Warszawa.
  • Rutkowski I.P. (2007), Rozwój nowego produktu. Metody i uwarunkowania, PWE Warszawa.
  • Womack J.P., JonesD.T. (2001), Odchudzanie firm - eliminacja marnotrawstwa kluczem do sukcesu, CIM, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171210069

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.