PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4/6 | 341--356
Tytuł artykułu

Wpływ programu lojalnościowego na wynik sprzedaży w wybranym przedsiębiorstwie branży farmaceutycznej

Warianty tytułu
Influence the Outcome of the Loyalty Program Sales in Selected Pharmaceutical Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wysoko konkurencyjna gospodarka wymaga od każdego przedsiębiorcy, niezależnie od realizowanego modelu biznesowego, podejmowania działań szybkich i skutecznych, które pozwolą na zdobycie przez przedsiębiorstwo przewagi konkurencyjnej. Przedsiębiorstwa, tworząc oferty rynkowe, dążą do wykreowania unikatowej wartości dla klienta, która pozwala im na utrzymanie zbiorowości lojalnych nabywców, dlatego różnego rodzaju programy lojalnościowe będące marketingowym narzędziem pozyskiwania i zatrzymania klienta nabierają w dzisiejszych czasach coraz większego znaczenia. Na przykładzie jednego z wiodących liderów krajowego rynku leków - firmy Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. - w artykule zostanie przedstawiony wpływ wprowadzonego programu lojalnościowego na wynik i dynamikę wielkości sprzedaży. (abstrakt oryginalny)
EN
The competitive economy requires from managers , irrespective of the business model carried out, taking fast and effective activities which can give the competitive advantage or, at least, good competitive position. Enterprises, creating market offers, are aspiring for creating the unique customer value which lets them for holding loyal communities of buyers. Loyalty programs of different kind being a marketing tool of recruiting and stopping the customer are gaining the more and more great significance nowadays. On the example of one of pharmaceutical leaders of the domestic market - Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. (Polish Pharmaceutical Group) - an influence of the implemented loyalty program on the result and dynamics of the trade 's volume will be presented in the article. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
341--356
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Dane udostępnione przez PGF S.A. M. Kozerskiej do pracy magisterskiej "Tworzenie wartości dodanej w systemie logistycznym przedsiębiorstwa handlowego".
  • Dane z raportu PGF S.A. za rok 2010 dostępnego na stronie www.pgf.com.pl.
  • Dane z Rejestru Hurtowni Farmaceutycznych, GIF dostępnego na stronie: http://www.gif.gov.pl/rep/gif/polf_y/RH/Rejestr_Hurtowni_PL.pgf.
  • Departament Analiz Rynku UOKiK, "Raport z badania rynku hurtowego obrotu lekami w Polsce".
  • Nowicka K., Charakterystyka dystrybucji leków, Gospodarka Materiałowa i Logistyka Nr 12/2005, s.15.
  • Surówka-Marszałek D., Rozszerzanie produktu jako sposób zwiększania wartości dla klienta, Gospodarka Materiałowa i Logistyka nr 9/2000, s. 206.
  • W kierunku silnego i innowacyjnego przemysłu farmaceutycznego w Europie, http://www.paralleltrade.pl/img/90c00e36.pdf.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171210073

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.