Warianty tytułu
The Influence of Resource and Partnership Criterion of the Polish Quality Award's Management Improvement Model on Enterprise Development Process
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono uzyskane wyniki badań własnych dotyczących zarządzania zasobami i partnerstwa z ukazaniem znaczenia wykorzystana założeń "Kryterium - zarządzanie zasobami i partnerstwo" Modelu Doskonalenia Zarządzania Polskiej Nagrody Jakości, jako narzędzia doskonalącego i optymalizującego jakość zarządzania organizacją. (abstrakt oryginalny)
In the condition of problems an enterprise's resources, which decide about competitive advantage of an organisation, strengthen its meaning. It leads to the market success of an organisation. Constant and turbulent changes make it necessary to use new tools, which will come up to the quality and quantity expectations of the customers. The changes require systematic improvement of an organisation, adapting them to modern reality, which is simplified by the optimization of the process of resources possessed. In order to provide effective management of resources possessed and optimization of a decision-making process, attention should be paid to the criterion of resource and partnership of the Polish Quality Award's Management Improvement Model. The aim of the following article is to present the tool, which enables enterprises to self-assess the usage of gathered resources necessary for an organisation to operate. By the means of those tools enterprises are able to effectively achieve their aims. The article presents the results of empirical research referring to resource management as well as leadership of the Polish Quality Award's Management Improvement Model. It is the tool which improves and optimizes the quality of an organisation management. The adaptation of the resource and partnership criterion facilitates the optimalisation of resources as well as relationship management to fulfil the strategy and policy in the scope of key organisation's resources, that is, employees, finance, internal and external information, technology and internal and external relations. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
- 1. Koźmiński A.K., Jemielak D., (2008), Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
- 2. Rokita J., (2005), Zarządzanie strategiczne, Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa.
- 3. Janasz K., (2008), Zarządzanie strategiczne, Difin, Warszawa.
- 4. Leksykon zarządzania, (2004), Difin, Warszawa.
- 5. Obłój K., (2007), Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, wyd. II zmienione, PWE, Warszawa.
- 6. Stabryła A., (2005), Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce, PWN, Warszawa.
- 7. Śmid W., (2007), Leksykon przedsiębiorcy, POLTEX, Warszawa.
- 8. Recha M., (2009), Samoocena organizacji, "Problemy Jakości", nr 10.
- 9. Materiały Polskiej Nagrody Jakości (2006).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171210129