PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 3 | 20--28
Tytuł artykułu

Czy handel elektroniczny wydłuża czas życia produktu?

Warianty tytułu
Can e-Commerce Extend the Product Life Cycle?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pierwszej części artykułu omówiono zagadnienia dotyczące cyklu życia produktu oraz scharakteryzowano te cechy handlu elektronicznego, które w zasadniczy sposób wpływają na wydłużenie cyklu. W dalszej części artykułu przedstawiono wyniki badań dotyczących zależności, jakie zachodzą między wiekiem danego produktu a jego dostępnością w sklepach działających na rynku tradycyjnym w porównaniu ze sklepami wirtualnymi. Ostatnia część artykułu zawiera prezentację wniosków z przeprowadzonych badań. (abstrakt oryginalny)
EN
In the first part of article the theory of product lifecycle were presented. Then the main features of e-commerce which have the influence on lengthening the product lifecycle were analyzed. In the next part of the article the re­sults of undertaken research about relationship between the age of products and their accessibility in internet and brick and mortal shops were shown. The last part of article presents the conclusions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
20--28
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Wrocławska
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • J. Altkorn, Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1995.
  • N.K. Dhalla, S. Yuspeh, Forget the Product Life Cycle Concept, "Harvard Business Review" 1976, Vol. 54(1), s. 102-112.
  • P.N. Golder, G.J. Tellis, Growing, Growing, Gone: Cascades, Diffusion, and Turning Points in the Product Life Cycle, "Marketing Science" 2004, Vol. 23, Spring, s. 207-220.
  • G.J. Tellis, C.M. Crawford, An Evolutionary Approach to Product Growth Theory, "Journal of Marketing" 1981, Vol. 45, s. 125-132.
  • A. Pomykalski, Zarządzanie innowacjami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 2001.
  • R. Kłeczek, W. Kowal, J. Woźniczka, Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 1999.
  • B. Gregor, M. Stawiszyński, E-commerce, Wyd. Branta, Bydgoszcz Łódź 1995.
  • P. Timmers, Business Models for Electronic Markets, "Electronic Markets" 1998, Vol. 8(2), s. 3-8.
  • K.S. Kalyanam, S. Mclntyre, The e-Marketing Mix: A Contribution of the e-Tailing Wars, "Journal of the Academy of Marketing Science" 2002, Vol. 30(4), s. 487-499.
  • Y. Bakos, The Emerging Landscape for Retail E-Commerce, "Journal of Economic Perspectives" 2001, Vol. 15, No. 1, s. 69-80.
  • G. Chodak, E. Ropuszyńska-Surma, Prognozowanie popytu w sklepie internetowym - wyniki badań, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2008, nr 8.
  • L. Chittenden, R. Ruth, An Evaluation of e-mail Marketing and Factors Affecting Response, "Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing" 2003, Vol. 11 (3), s. 203-217.
  • B.M. Sarwar i in., Analysis of Recommendation Algorithms for e-Commerce, Proceedings of the 2nd ACM Conference on Electronic Commerce (EC'00), ACM, New York 2000, s. 285-295.
  • Ch. Theusinger, K.P. Huber, Analyzing the Footsteps of Your Customers. Case Study by ASK/net and SAS Institute, Web Mining for E-Commerce - Challenges and Opportunities Workshop, Boston 2000.
  • Y. Cho, J. Kim, Application of Web Usage Mining and Product Taxonomy to Collaborative Recommendations in e-Commerce, "Expert Systems with Applications" 2004, Vol. 26, s. 233-246.
  • M. Majda, Sposoby implementacji systemów rekomendacyjnych, http://www.bizmind.pl/images/Napisali_o_nas/Sposoby_implementa cji_rekomendacji_Marcin_Majda_6.pdf.
  • M. Trusov, R.E. Bucklin, K. Pauwels, Effects of Word-of-Mouth Versus Traditional Marketing: Findings from an Internet Social Networking Site, "Journal of Marketing" 2009, Vol. 73, September, s. 90-102.
  • ranking.money.pl/2009
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171210269

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.