PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | Współczesne i perspektywiczne kierunki badań w zarządzaniu przedsiębiorstwami | 139--147
Tytuł artykułu

Empiryczne wymiary organizacyjnego uczenia się w małych i średnich przedsiębiorstwach

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania było zidentyfikowanie wymiarów organizacyjnego uczenia się w małych i średnich firmach. Dokonano weryfikacji hipotezy badawczej poprzez analizę statystycznych danych empirycznych uzyskanych w bezpośrednich badaniach ankietowych.
Twórcy
autor
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Bantel K.A.: Technology-based "Andolescent" Firm Configurations: Strategy Identyfication, Context, and Performance. "Journal of Business Venturing" 1998, No. 13.
  • Domański C.: Statystyczne testy nieparametryczne. PWE, Warszawa 1980.
  • Freedman D., Pisani R., Purves R.: Statistics. "Norton" 1978.
  • Marsick V.J., Watkins K.E.: Demonstrating the Value of an Organization's Learning Culture: the Dimensions of the Learning Organization Questionnaire. "Advances in Developing Human Resources" 2003, Vol. 5, No. 2.
  • Michna A.: Organizacyjne uczenie się a efektywność funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw. "Współczesne Zarządzanie" 2007, nr 2, s. 123-133.
  • Michna A.: Wpływ organizacyjnego uczenia się na efektywność funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw. Politechnika Śląska, Gliwice 2007.
  • Perez Lopez S., Montes Peron M.J., Vazquez Ordas J.C.: Human Resource Practices, Organizational Learning and Business Performance. "Human Resource Development International" 2005, Vol. 8, No. 2.
  • Piasecki B.: Przedsiębiorczość i mała firma. Teoria i praktyka. Uniwersytet Łódzki, Łódź 1998.
  • Sadler-Smith E. Spicer D.P. Chaston I.: Learning Orientations and Growth in Smaller Firms. "Long Range Planing" 2001, Vol. 34.
  • Tsang E.W.K.: Organizational Learning and the Learning Organization: A Dichotomy between Descriptive and Prescriptive Research. "Human Relations" 1997, 50(1), pp. 115-129.
  • Weir K.A., Kochhlar A.K., LeBeau S.A., Edgeley D.G.: An Empirical Study of the Alignment between Manufacturing and Marketing Strategies, "Long Range Planning" 2000, Vol. 33, No. 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171210323

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.