PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 154 | 201--209
Tytuł artykułu

Analiza płaszczyzny konsumenckiej dla potrzeb zarządzania marką w kategorii jogurów

Warianty tytułu
Analisis of Consumer Area for the Purpose of Brand Management in Yoghurt Category
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest przedstawienie wybranych parametrów opisujących segmenty konsumentów jednej z kategorii produktów żywnościowych dla potrzeb zarządzania marką. Do zobrazowania badanego zagadnienia wybrano 12 marek i submarek jogurtów wytwarzanych przez trzech największych producentów: Danone, Zott i Bakomę. Wyboru marek dokonano kierując się zróżnicowaniem wartości odżywczej i składników dodatkowych, relacji produkt- marka oraz różnymi sposobami pozycjonowania marek. (fragment tekstu)
EN
New interpretation of brand meaning is related with value creation for consumers. The aim of this study was to present selected aspects of consumer area in yoghurt category based on the Brand Asset Management of S.M. Davis. This model consists of four phases: Identification of elements of brand vision, determining brand picture with special attention given to brand-based customer model, developing a brand asset management strategy and supporting brand management culture. The case of yoghurts was chosen due to differentiation, brand number and concentration. In area of empirical research the results of TGI SMG/KRC [2007] were presented based on consumer segmentation. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
201--209
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Aaker D.A., 1991, Managing Brand Equity. Capitalizing on the Value of a Brand Name, The Free Press, New York, ISBN 0-02-900101-3.
  • Aaker D.A., 1996, Building Strong Brands, The Free Press, New York, ISBN 0-02- 900151-X.
  • Davis S.M., 2002, Brand Asset Management. Driving Profitable Growth Through Your Brands, John Wiley & Sons Inc, San Francisco, ISBN 0-7879-6394-1.
  • Górska-Warsewicz H., Pałaszewska-Reindl, T., 2002, Marka na rynku produktów żywnościowych, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, ISBN 83-7244-350-5.
  • Garbarino E., Johnson M.S., 1999, The different roles of satisfaction, trust, and commitment in customer relationships, Journal of Marketing, Vol. 63 (April), 70-87, ISSN 0022-2429.
  • Kall J., 2001, Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa, ISBN 83-208-1288-7.
  • Kapferer J.N., 2008, The New Strategic Brand Management. Creating and Sustaining Brand Equity long Term, 4th ed., Kogan Page, London & Philadelphia, ISBN 0-6494-5085-4.
  • Keller K.L., 2007, Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity, 3rd ed., Prentice-Hall Englewood Cliffs, ISBN 0-1323-3622-7.
  • Keller K.L., 1993, Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer Based Brand Equity, Journal of Marketing, Vol. 57, No. l, 1-22, ISSN 0022-2429.
  • . Stankovic L., Djukic S., 2006, Strategic brand management in global environment, Facta Universitatis, series: Economics and Organization, Vol. 3, No. 2, ISSN 0354- 4699.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211701

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.