PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 208 | 85--94
Tytuł artykułu

Komunikacja a metody biometryczne - perspektywy i kontrowersje

Warianty tytułu
Communication and Biometric Methods - Perspectives and Controversies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie cybernetyzacji i nanotechnologii nowoczesne techniki i narzędzia znacząco poszerzają możliwości badaczy, tak co do zakresu, jak i precyzji pomiarów. Badania niejednokrotnie zaczynają budzić kontrowersje etyczne i prawne. Autor charakteryzuje wybrane metody biometryczne pod kątem potrzeb i zastosowań w komunikacji marketingowej. Podejmuje próbę wskazania potencjalnych kierunków rozwoju i obszarów ryzyka. (abstrakt oryginalny)
EN
In the era of cybernetics and nanotechnology, modern techniques and tools greatly expand the possibilities of researchers, to the scope as well as the precision of measurements. Studies repeatedly begin to arise ethical and legal controversies. The author characterizes the chosen biométrie methods in terms of needs and applications in marketing communication and attempts to identify potential directions of development and risk areas. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
85--94
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Ariely, D., 2010, The hope and hype of neuroimaging in business, Nat Rev Neuroscience, vol. 11 (4).
  • Boricean, V., 2009, Brief history of neuromarketing, The International Conference on Economics and Administration, Faculty of Administration and Business, University of Bucharest, Romania, ICEA - FAA Bucharest.
  • Bunce, S., 2006, Functional Near-Infrared Spectroscopy - IEEE engineering in medicine and biology magazine.
  • Davidson, R., 1990, Approach - Withdrawal and Cerebral Asymmetry: Emotional Expression and Brain Physiology, Journal of Personality and Social Psychology, vol. 58, no. 2.
  • Duch, W., 2007, Perspektywy neuromarketingu, Konferencja: Interdyscyplinarne spojrzenie na klienta, Poznań.
  • Gregg, A.I., 2007, When vying reveals lying: The Timed Antagonistic Response Alethiometer, Applied Cognitive Psychology, vol. 21.
  • Hampton, J., 1994, EKG łatwiej, Clyancourt Corporation Meducation Publishing.
  • Huang, C., 2004, The review of applications and measurements in FEMG, Journal of Medical and Biological Engineering, vol. 25 (1).
  • Jaśkowiak, P., 2009, Neuronauka poznawcza. Jak mózg tworzy umysł, Vizja Press & IT, Warszawa.
  • Maison, D., 2001, The implicit association test as a measure of implicit consumer attitudes, Polish Psychological Bulletin, vol. 32 (1).
  • Nighswonger, N., 1980, On using voice analysis in marketing research, The University of Michigan, Division of Research, no. 223
  • Ohme, R., 2011, Biometryczny przełom w marketingu, HBRP, nr 101/102, artykuł numer: 1107B.
  • Ohme, R., 2011, Neurobadania - w głąb umysłu konsumenta, ThinkTank Magazine, wrzesień.
  • Plessis, E., 2011, The branded mind, Kogan Page.
  • Pradeep, A., 2010, The buying brain, Secrets for Selling to the Subconscious Mind, John Wiley & Sons, Inc., New Jersey.
  • Sagan, A., 1998, Badania marketingowe podstawowe kierunki, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Schwartz, D., Ronald, G., 1979, Voice-pitch analysis, Journal of Advertising Research, vol. 19 (5).
  • Trafidło, T., 2009, MRS - spektroskopia bliskiej podczerwieni jako wielofunkcyjna metoda monitorowania miejscowej oksygenacji tkankowej w anestezjologii i ratownictwie, Anestezjologia i Ratownictwo, nr 3.
  • Zaltman, G., 2003, Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku, Wydawnictwo Forum, Poznań.
  • Tomografia pozytonowa (PET) - budowa sieci ośrodków PET, 2005, Warszawa, http://www.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=b3&ms=0&ml=pl&mi=0&mx=0&mt=&my=247&ma=05219 [dostęp: 15.12.2011].
  • http://www.iworx.com/LabExercises, Experiment 33: The galvanic skin response (GSR) and emotion [dostęp: 15.12.2011].
  • www.avi.med.pl [dostęp: 15.12.2011].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211773

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.