PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 208 | 233--243
Tytuł artykułu

Przekazy reklamowe a kompetencje komunikacyjne odbiorców

Autorzy
Warianty tytułu
Customers' Communicative Competence and the Advertising Message
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Cechą charakterystyczną współczesnego świata jest m.in. natłok różnego rodzaju informacji, w tym dużej liczby komunikatów o charakterze marketingowym. W konsekwencji, przedsiębiorstwa napotykają na trudności w dotarciu ze swoim przekazem do docelowego odbiorcy. Konieczne staje się zatem staranne projektowanie komunikatów marketingowych, z uwzględnieniem kompetencji komunikacyjnych adresatów przesyłanych informacji. Wykazanie roli kompetencji komunikacyjnych w tworzeniu oraz odbieraniu przekazów reklamowych stanowi cel rozważań podjętych w niniejszym artykule. (abstrakt oryginalny)
EN
The modern consumer receives many messages transmitted by manufacturers and service suppliers, that aim to convince a potential client to choose particular offer. Nevertheless, not every information reaches potential buyer's needs and expectations or is understood by its recipient. For interpersonal or marketing communications process, the communication competences of sender and recipient are crucial. Thanks to globalization and development of information technology, modern communication is no longer limited by space. Therefore, the significance of intercultural communication competence increases. The main purpose of these reflections is to indicate the importance of possession and consideration of the appropriate communication competence of recipients in the process of advertising messages creation. Issues connected with intercultural communication competence will be signalized as well. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
233--243
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Albin, K., 2002, Reklama. Przekaz - odbiór - interpretacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Baker, M.J., 2000, International Marketing Communications Explained, w: Monye, S.O. (ed.), The Handbook of International Marketing Communications, Blackwell Publishers Ltd, Oxford.
  • Benedikt, A., 2005, Reklama jako proces komunikacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław.
  • Blythe, J., 2002, Komunikacja marketingowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Chaisrakeo, S., Speece, M., 2004, Fall, Culture, intercultural communication competence, and sales negotiation: A qualitative research approach, The Journal of Business & Industrial Marketing, vol. 19 (4).
  • Crystal, D., 1991, A dictionary of linguistics and phonetics, Basil Blackwell, Oxford.
  • Dobek-Ostrowska, B., 1999, Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum, Wrocław.
  • Engel, J.F., Warshaw, M.R., Kinnear, T.C., 1998, Promotional Strategy, Irwin, Chicago.
  • Fiski, J., 1999, Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wydawnictwo Astrum, Wrocław.
  • Frydrychowicz, S., 2009, Komunikacja interpersonalna w zarządzaniu, Wydawnictwo Forum Naukowe, Poznań.
  • Goban-Klas, T., 1999, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Grzegorczyk, A., 2010, Reklama, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Kall, J., 2000, Reklama, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Kozłowska, A., 2006, Reklama. Socjotechnika oddziaływania, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Kozłowska, A., 2011, Reklama - techniki perswazyjne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Kurcz, I., 2000, Psychologia języka i komunikacji, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.
  • Monye, S.O., 2000, Global Advertising, w: Monye S.O. (ed.), The Handbook of International Marketing Communications, Blackwell Publishers Ltd, Oxford.
  • Morreale, S.P., Spitzberg, B.H., Barge, J.K., 2007, Komunikacja między ludźmi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Mrozowski, M., 1991, Między manipulacją a poznaniem. Człowiek w świecie mediów, Centralny Ośrodek Upowszechniania Kultury, Warszawa.
  • Mruk, H., Pilarczyk, B., Szulce, H., 2007, Marketing - uwarunkowania i instrumenty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Olson, L.N., 2002, Summer, As ugly and painful as it was, it was effective: Individuals' unique assessment of communication competence during aggressive conflict episodes, Communication Studies 53 (2).
  • Olson, R.S., 1997, Teorie komunikownaia: ponowne rozpatrzenie kwestii, w: Dobek-Ostrowska, B. (red.), Współczesne systemy komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
  • Pilarczyk, B., 2004, Reklama jako narzędzie komunikacji masowej, w: Mruk, H. (red.) Komunikowanie się w marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Roy, M.H. [2001], Small group communication and performance: Do cognitive flexibility and context matter, Management Decision, 39(4), December.
  • Spitzberg, B.H., 1994, The dark side of (in)competence, w: Cupach, W.R., Spitzberg, B.H. (ed.), The Dark Side of Interpersonal Communication, Erlbaum, Hillsdale, New York.
  • Spitzberg, B.H., Canary, D.J., Cupach, W.R., 1994, A competence-based approach to the study of interpersonal conflict, w: Cahn, D.D. (ed.), Conflict in Personal Relationships, Elbraum, Hillsdale, New York.
  • Spitzberg, B.H., Cupach, W.R., 1984, Interpersonal communication competence, Sage. Beverly Hills, CA.
  • Szymoniuk, B., 2006, Komunikacja marketingowa - istota i proces projektowania, w: Szymoniuk, B. (red.), Komunikacja marketingowa - instrumenty i metody, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211809

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.