PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 208 | 255--265
Tytuł artykułu

Problem manipulacji w promocji w świetle badań przyszłych twórców przekazów

Warianty tytułu
The Problem of Manipulation in Promotion into the Light of the Research of Future Messages Creators
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł prezentuje wyniki badań na temat opinii i postaw wobec manipulacji w promocji przedsiębiorstwa. Badaniu poddano potencjalnych, przyszłych twórców przekazów promocyjnych, studentów specjalności marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W artykule zaprezentowano sposób rozumienia przez respondentów pojęcia manipulacja, ich postawy wobec działań manipulacyjnych w praktyce biznesowej. Przedstawiono w nim ocenę przez badanych konkretnych działań manipulacyjnych oraz ich społecznego oddziaływania, a także skłonność uczestników badań do użycia lub zaniechania manipulacji w przyszłej działalności promocyjnej. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the results of research on the opinions and attitudes towards manipulation in promotional activity of the company. The study involved the future, potential authors of promotional messages, which are the students of marketing specialties at the University of Economics in Cracow. The paper presents the understanding of the notion of manipulation by the respondents, their attitudes toward usage of manipulation in business practice. The respondents' assessment different manipulations, their social impact and the tendency of the research participants to use or to abandon manipulation in future promotional activity are presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
255--265
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Czuba, K., 1995, Media i władza, Inicjatywa Wydawnicza "Ad astra", Warszawa.
  • Joul, R.V., Beauvois, J.L., 2006, Gra w manipulacje. Wywieranie wpływu dla uczciwych, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Król, J., 2007, Człowiek w świecie mediów. Tożsamość jako towar, w: Siemieniecki, B. (red.), Manipulacja. Media. Edukacja, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
  • Kwiatkowska, G.E., 2008, Wprowadzenie, w: Kwiatkowska, G.E. (red.) Pomiędzy wpływem społecznym a manipulacją. Typowe i nietypowe przejawy, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
  • Przytuła, S., 2008, Psychologia zarządzania. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Werszowiec Płazowski J., Suwara M., 2007, Informacja a manipulacja - o pewnych pozapsychologicznych aspektach manipulacji informacją, w: Siemieniecki, B. (red.), Manipulacja. Media. Edukacja, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
  • Winn, D., cop. 2003, Manipulowanie umysłem. Pranie mózgu, warunkowanie, indoktrynacja, "Unus", [Wałbrzych].
  • Witkowski, T., cop. 2000, Psychomanipulacje. Jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić, "Unus", [Wałbrzych].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211817

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.