PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 208 | 300--309
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność wyzwaniem w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
Corporations' Social Responsibility as a Challenge in Marketing Communication
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule scharakteryzowano koncepcję CSR i formy marketingu społecznego. Omówiono czynniki, działania i narzędzia służące do budowy skutecznej i efektywnej komunikacji marketingowej opartej o potrzeby społeczne. (abstrakt oryginalny)
EN
In the paper the conception of the CSR and forms of the social marketing were characterized. The work was focused on the factors, actions and instruments used for creation of both social and effective marketing communications based on social needs. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
300--309
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Anam, L., 2008, Marketing zaangażowany społecznie: CRM, http://www.csrinfo.org/pl/wiadomosci/artykuly/650-marketing-zaangaowany-spoecznie-crm [dostęp: 20.11.2011].
  • Anam, L., 2011, Raport CSR jako narządzie komunikacji, http://www.csrinfo.org/pl/rejestr-raportow/o-raportowaniu/3153-raport-csr-jako-narzedzie-komunikacji- [dostęp: 20.11.2011].
  • Brammer, S., Pavelin, S., 2006, Corporate reputation and social performance: the importance of fit, Journal of Management Studies, vol. 43, nr 3.
  • CSR Consulting, http://www.csrconsulting.pl/ [dostęp: 20.11.2011].
  • Daugherty, E.L., 2001, Public relations and social responsibility, w: Heath, R.L. (ed.), Handbook of public relations, Sage Publications, Thousand Oaks, London.
  • Filek, J., 2006, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Kraków.
  • Garbacz, M., 2004, Różnice w odbiorze reklamy społecznej i komercyjnej w: Kamiński, T. (red.), Społeczna rola współczesnego marketingu, Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Warszawie, Warszawa.
  • Forum Odpowiedzialnego Biznesu, http://old.fob.org.pl/ [dostęp: 28.11.2011].
  • Głuszek, E., 2008, CSR jako narzędzie budowania wizerunku firmy, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 5 (1205).
  • Gołaszewska-Kaczan, U., 2005, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa wobec niepewności w działalności firmy, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 10.
  • Griffin, R.W., 1999, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
  • http://www.csrinfo.org/images/stories/Publikacje2010/social_media_sustainability_index_smi_2010.pdf [dostęp: 28.11.2011].
  • http://www.insead.edu/v1/ibis/response_project/documents/Response_FinalReport.pdf [dostęp: 28.11.2011].
  • http://old.ipsos.pl/new/ [dostęp: 28.11.2011].
  • Hollender, J., Brenn, B., 2010, The Responsibility Revolution: How the Next Generation of Bussiness Will Win, Jossey-Bass.
  • Korpus, J., 2006, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy, Wydawnictwo Placet, Warszawa.
  • Łaszyn, A., 2002, Firma społecznie sympatyczna, Marketing w Praktyce, nr 6.
  • Maignan, I., 2001, Consumer's Perceptions of Corporate Social Responsibilities: a Cross-Cultural Comparison, Journal of Business Ethics, March.
  • Maison, D., Wasilewski, P. (red.), 2000, Propaganda dobrych serc - czyli rzecz o reklamie społecznej, Agencja Wasilewski, Kraków.
  • Oczachowski, D., 2007, Społeczna odpowiedzialność organizacji - warunki efektywnego wykorzystania w marketingu, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 473.
  • Rybak, M., 2004, Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Sen, S., Bhattacharya, C.B., 2001, Does Doing Gud Always Lead to Doing Better? Consumer Reaction to Corporate Social Responsibility, Journal of Marketing Research, vol. 38.
  • Spychalski, M., 2005, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w świetle wymogów ekonomicznej efektywności w: Brdulak, H., Gołębiowski, T. (red.) Wspólna Europa - zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, Wydawnictwo SGH, Warszawa.
  • Xueming, L., Bhattacharya, C.B., 2006, Corporate Social Reasonability, Customer Satisfaction and Market Value, Journal of Marketing, vol. 70.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211829

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.