PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 208 | 334--344
Tytuł artykułu

Komunikowanie społecznej odpowiedzialności na stronach internetowych przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Communication of CSR on Companies' Websites
Języki publikacji
PL
Abstrakty
CSR staje się coraz ważniejszym obszarem działań firm, silnie wpływającym na ich wizerunek. Coraz większego znaczenia nabiera umiejętność atrakcyjnego i unikalnego sposobu komunikowania tej działalności tak, aby skutecznie docierać do świadomości interesariuszy i odróżniać się od konkurentów. W Polsce ogólnie niski poziom zaangażowania społecznego nie zachęca do inwestowania w działania CSR i ich eksponowania. Tekst został poświęcony polskim spółkom, które znalazły się w pierwszej setce rankingu największych firm Europy Środkowo-Wschodniej i ich sposobom komunikowania działań CSR. Pod uwagę wzięto adresatów tych treści, rodzaj eksponowanych działań i sposób prezentacji. (abstrakt oryginalny)
EN
CSR becomes an important area of business activities, strongly influencing the image of organizations. Hence, an attractive and unique way of communicating this activity becomes increasingly important skill. The paper is devoted to Polish leading companies in CEE and their approach to communication of CSR activities. Elements taken into consideration were: group of stakeholders to whom the message was addressed, type of exposed actions and way of presenting the content. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
334--344
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Aluchna, M., 2010, Corporate social responsibility of top ten, Corporate Social Responsibility Journal, vol. 6.
  • Basil, E., Erlandson, J., 2008, Corporate Social Responsibility Website Representations: A Longitudinal Study of Internal and External Self-Presentations, Journal of Marketing Communications, vol. 14.
  • Capriotti, P., Moreno, A., 2007, Corporate Citizenship and Public Relations: The Importance and Interactivity of Social Responsibility Issues on Corporate Websites, Public Relations Review, vol. 33.
  • Chavez, R., Moras, A., Puentes, R., Bernal, E., 2011, E-Corporate Social Responsibility in Socially Responsible Firms: The Case of Spanish Firms, The Service Industries Journal, vol. 31.
  • Europa 500. Największe firmy Europy Środkowo-Wschodniej, 2011, Dodatek do "Rzeczpospolitej", 8 września.
  • Fieseler, C., Fleck, M., Meckel, M., 2010, Corporate Social Responsibility in the Blogosphere, Journal of Business Ethics, vol. 91.
  • Garriga, E., Mele, D., 2004, Corporate Social Responsibility Theories: Mapping the Territory. Journal of Business Ethics, vol. 53.
  • Kampf, C., 2007, Corporate Social Responsibility. WalMart, Maersk and The Cultural Bounds of Representation in Corporate Web Sites, Corporate Communications, vol. 12.
  • Morsing, M., Schultz, M., 2006, Corporate Social Responsibility Communication: Stakeholder Information, Response and Involvement Strategies, Business Ethics, October.
  • Pedersen, E., 2006, Making Corporate Social Responsibility (CSR) Operable: How Companies Translate Stakeholder Dialogue into Practice, Business and Society Review, no. 2.
  • Perrini, F., 2005, Building European Portrait of Corporate Social Responsibility Reporting, European Management Journal, December.
  • Polska 2030. Wyzwania rozwojowe, 2009, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Zespół Doradców Strategicznych Prezesa Rady Ministrów, Warszawa, www.polska2030.pl [dostęp: 15.11.2011].
  • Schwartz, M., Carroll, A., 2003, Corporate Social Responsibility: a Three Domain Approach, Business Ethics Quarterly, vol. 13.
  • Snider, J., Hill, R., Martin, D., 2003, Corporate Social Responsibility in the 21st Century: A View from the World's Most Successful Firms, Journal of Business Ethics, vol. 48.
  • Vos, J., 2003, Corporate Social Responsibility and The Identification of Stakeholders, Corporate Social Responsibility and Environmental Management, vol. 10,
  • Wanderley, L., Lucian, R., Farache, F., Sousa Filho, J. de, 2008, CSR Information Disclosure on the Web: A Context-Based Approach Analysing the Influence of Country of Origin and Industry Sector, Journal of Business Ethics, vol. 82.
  • Weaver, G.R., Trevino, L.K., Cochran, P.L., 1999, Integrated and Decoupled Corporate Social Performance: Management Commitments, External Pressures, and Corporate Ethics Practices, Academy of Management Journal, no. 5.
  • Wrabec, P., 2009, Ekościema, Polityka, nr 28.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211839

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.