PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 208 | 402--413
Tytuł artykułu

Wykorzystywane nowe narzędzia komunikacji marketingowej przez firmy ubezpieczeniowe jako czynnik inspirujący zachowania klientów

Warianty tytułu
New Communication Tools Used by Insurance Companies as a Factor Inspiring the Behaviour of Customers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prawdopodobnie żadna dziedzina marketingowej aktywności instytucji czy organizacji nie przeszła tak wielu zmian w ciągu ostatnich lat jak komunikacja. Zmiany te dotyczą przede wszystkim fragmentaryzacji tradycyjnych mediów oraz powstania nowych sposobów komunikacji. Intensywny rozwój nowoczesnych technik informacyjnych sprawia, że klienci zmieniają swoje zachowania pod wpływem coraz większej ilości informacji na temat wyboru firmy ubezpieczeniowej, czy też samej usługi ubezpieczeniowej. W artykule opisano metody komunikacji marketingowej i przedstawiono wyniki badania ankietowego na temat źródeł informacji, które najbardziej wpływają na zachowania klientów na rynku usług ubezpieczeniowych. (abstrakt oryginalny)
EN
Probably any other field of the marketing activity institution or organization has not undergone as many changes in recent years as the communication. Above all, these changes concern the fragmentation of traditional media and the emergence of new ways of the communication. Intense development of modem information technology makes customers change their behaviour under the influence of an increasing amount of information about choosing the insurance company or insurance service itself. This article describes methods of the marketing communication and presents the results of a survey on the sources of information that affect most customer behaviour in the insurance market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
402--413
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Dobska, M., Dobski, P., 1999, Marketing usług medycznych, Wydawnictwo "Indor", Warszawa.
  • Frąckiewicz, E., 2006, Marketing internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Jackall, R., Sirota, J.M., 2000, Image Makers: Advertising, Public relations and the Ethos of Advocacy, University of Chicago Press, Chicago.
  • Kaznowski, D., 2008, Nowy marketing, VFP Communications, Warszawa.
  • Kiełtyka, L., 2002, Komunikacja w zarządzaniu, Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa.
  • Kieżel, E., 2006, Zachowania konsumentów na rynku i ich racjonalność - próba typologii zachowania, w: Duliniec, E., Garbarski, L., Mazur, J., Strzyżewska, E., Wrzosek, W. (red.), Ekspansja czy regres marketingu?, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Kieżel, E., (red.), 2004, Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Meffert, H., 1986, Marketing. Grundlagen der Absatzpolitik, Gabier, Wiesbaden.
  • Nowotarska-Romaniak, B., 2008, Zachowania klientów na rynku usług ubezpieczeniowych jako podstawa działalności lojalnościowej firm, w: K. Śliwińska (red.), Kształtowanie lojalności w działaniach marketingowych na wybranych rynkach, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice.
  • Stone, M., Bond, A., Blade, E., 2007, Marketing bezpośredni i interaktywny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Wielka Encyklopedia PWN, t. 30, 2005, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Zielińska, Z., 1996, Gospodarstwo domowe - szanse i zagrożenia w warunkach gospodarki rynkowej, Handel Wewnętrzny, nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211853

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.