PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 208 | 460--471
Tytuł artykułu

Komunikacja i zaufanie w aspekcie relacji partnerskich na rynku budowlanym

Warianty tytułu
Communication and Trust in the Aspect of Partner Relationships in the Construction Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Znaczenie komunikacji jako jednego z fundamentów partnerstwa między wykonawcami a klientami wzrosło na rynku budowlanym z uwagi na zmiany zachodzące w organizacjach i przedsiębiorstwach budowlanych. W latach 80. dominowały w Polsce przede wszystkim duże firmy wykonujące kompleksowe inwestycje własnym sprzętem i swoimi zasobami ludzkimi. Po okresie transformacji, reorganizacji i wprowadzenia specjalizacji rozpowszechniła się koncepcja outsourcingu, co doprowadziło do zwiększenia liczby dokonywanych transakcji handlowych, podpisywanych umów między współpracującymi firmami. W takiej sytuacji (w dynamicznie zmieniającym się, złożonym środowisku rynku budowlanego) prawidłowe komunikowanie stało się ważnym procesem mogącym prowadzić do wzmocnienia zaufania i rozwoju relacji partnerskich między uczestnikami tego rynku. W artykule zostały wykorzystane wyniki badań własnych, dotyczących kształtowania relacji partnerskich na rynku budowlanym w Polsce. (abstrakt oryginalny)
EN
The importance of communication as one of the foundations of partnership among the contractors and the customers in the construction market has risen along with the changes occurring in organizations and construction companies. In the eighties, the market in Poland was dominated mainly by large companies performing complex investments with the use of their own equipment and in-house staff. After the period of transformation, reorganization and introduction of specialization, concept of outsourcing became popular, leading to an increase in the number of performed commercial transactions, signed orders and contracts between the co-operating enterprises. In this situation, and in the dynamically changing complex environment of the construction market, proper communication has become an important process, which could lead to trust and the development of partner relationships among the market participants. This paper uses quantitative and qualitative results of the own research concerning communication and the role of trust in the shaping of partner relationships in the construction market in Poland. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
460--471
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Badura, B., Leśniak, A., 2008, Współpraca partnerska uczestników procesu inwestycyjnego, Przegląd Budowlany nr 10.
  • Cathcart, J., 1990, Relationship Selling: The Key to Getting and Keeping Customers, A Book Perigee, New York.
  • Cheung, S.A.U., Kuen, H.C.H., Cheung, K.K.W., 2003, An automated partnering monitoring system-Partnering Temperature Index. Automation in Construction, vol. (3) 12.
  • Gordon, H.I., 2001, Relacje z klientem. Marketing partnerski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Gronroos, C., 1996, The Rise and Fall of Modern Marketing - and Its Rebirth, w: Shaw, S.A., Hood, N., Marketing In Evolution: Essays In Honor of Michael J. Baker, Macmillan, New York.
  • Leśniak, A., 2008, Współpraca partnerska generalnych wykonawców z podwykonawcami, w: Technologia i zarządzanie, Studia i Materiały nr 2, Wrocław.
  • Otto, J., 1994, Marketing bezpośredni, czyli jak zaprzyjaźnić się z klientem, Business Press, Warszawa.
  • Otto, J., 2001, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • Peace, P., 2010, Partnerstwo w budownictwie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  • Radziszewska-Zielina, E., 2009, Analiza możliwości kształtowania współpracy partnerskiej w budownictwie, czyli lepsze relacje - większy sukces, Budownictwo Przemysłowe, nr 1.
  • Radziszewska-Zielina, E., 2010, Badania relacji partnerskich przedsiębiorstw budowlanych, Politechnika Krakowska, Kraków.
  • Stockes, E., Akram, S., 2010, Zarządzanie przedsięwzięciem budowlanym, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  • Waśkowski, Z., 2004, Zastosowanie koncepcji marketingu zakupów w przedsiębiorstwie, Zarządzanie Przedsiębiorstwem, nr 1.
  • Wilson, T.D., Jantrania, S., 1994, Understanding the value of a relationship, Asia-Australia, Marketing Journal, vol. 2, no. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171211899

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.