PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 31 | 99--120
Tytuł artykułu

Rola usług celnych w międzynarodowym łańcuchu dostaw

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rola usług celnych w międzynarodowym łańcuchu dostaw jest nadal niedoceniana, pozostając na uboczu wszelkich badań naukowych, prowadzonych zarówno przez teoretyków, jak i praktyków zajmujących się analizą funkcjonowania współczesnych łańcuchów dostaw. Często wspomina się o nich jako komponencie szeroko rozumianych usług logistycznych, zapominając o ich roli przewodniej, jaką jest rola integratora pozostałych usług pośrednictwa w międzynarodowym obrocie towarowym z pełną gamą standardów zapewniających bezpieczeństwo międzynarodowego łańcucha dostaw, bez którego trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie międzynarodowego obrotu towarowego.
EN
The role of customs services in the international supply chain is still undervalued, while remaining on the sidelines of scientific studies, by both theorists and practitioners involved in the analysis of modern supply chains. These are often mentioned as the component of wider-ranging logistics services, forgetting about their leading role, the role of integrator of other agency services in the international trade in goods with the full range of international standards safeguarding security of supply chains without which it is difficult to imagine the functioning of international trade of goods. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
99--120
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Bilska E., Co to jest lojalność konsumenta?, "Prace i materiały ISM", SGH, 2004, nr 31.
  • Blaik P., Logistyka. Koncepcje zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa 2001.
  • Cialdini R., Emocje zamiast logiki, "Manager Magazin" 2006, nr 10.
  • Compliance and Partnership between Customs and Trade - Zgodność z wymogami i partnerstwo w branży celnej i handlowej. Projekt CUSTOMS 2002 dotyczący najlepszych praktyk w dziedzinie oceny ryzyka i zatwierdzania podmiotów gospodarczych, TAXUD/1030/2003.
  • Czyżowicz W., Confiad Paneuropean Network, CLECAT Conference, European Accreditation of Customs Representatives, Brussels, October 5, 2006, materiał powielany.
  • Dobiegała-Korona B., Wartość dla klientów generatorem wartości przedsiębiorstwa, [w:] Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiegała-Korona i A. Herman, Difin, Warszawa 2006.
  • Dokument roboczy TAXUD/2006/1450, Upoważnione podmioty gospodarcze Wytyczne dotyczące norm i kryteriów, Komisja Europejska (polska wersja tłumaczenia), Dyrekcja Generalna ds. Podatków i Unii Celnej, Bruksela, 12 czerwca 2006.
  • Eceles H.E., Logistics in National Defense, Harrisburg 1959.
  • Framework of Standards to Secure and Facilitate Global Trade, http://www.wcoomd.org/.
  • Gilmore A., Usługi, marketing i zarządzanie, PWE, Warszawa 2006.
  • Gourville J.T., Oporni nabywcy, entuzjastyczni sprzedawcy czyli dlaczego nowe produkty trudno się sprzedają, "Harvard Business Review Polska" 2006, nr 10.
  • Grzesiuk A., Usługi sektor przyszłości. Firma i rynek, "Zeszyty Naukowe Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu" 2006, nr 1.
  • Kompendium wiedzy o logistyce, red. E. Gołembska, PWN, Warszawa-Poznań 1999.
  • Kreindler P., Rajgury G., Czego naprawdę oczekuje klient biznesowy, "Harvard Business Review Polska", czerwiec.
  • Kozielski R., Siedem grzechów głównych marketingu, "Manager Magazin" 2006, nr 10.
  • Larson P.D., A. Halldorsson A., Logistics Versus Supply Chain Management: An International Survey, "International Journal of Logistics. Research and Applications" 2004, vol. 7.
  • Logistyka dystrybucji. Specyfika. Tendencje rozwojowe. Dobre praktyki, red. K. Rutkowski, SGH, Warszawa 2005.
  • Marcinkowska M., Niematerialne źródła wartości przedsiębiorstwa, [w:] Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiegała-Korona i A. Herman, Difin, Warszawa 2006.
  • Pluta-Zaremba A., Efekt byczego bicza w łańcuchu dostaw, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2002, nr 5.
  • Rozporządzenie Rady i PE ustanawiające Wspólnotowy Kodeks Celny (Zmodernizowany Kodeks Celny), nr 450/2008, Dz.U. UE L 145 z 4 czerwca 2008 r.
  • Rutkowski K., Zarządzanie łańcuchem dostaw w dobie gospodarki elektronicznej, [w:] Logistyka on-line, red. nauk. K. Rutkowski, PWE, Warszawa 2002.
  • Rutkowski K., Raport promocyjny, cz. 1, Pozwól klientom napędzać łańcuch dostaw twojej firmy, "Harvard Business Review Polska" 2006, nr 10.
  • Rutkowski K., Łańcuchy dostaw w polskich realiach, "Harvard Business Review Polska" 2011, nr 3.
  • Sikorski P.M., Zembrzycki T., Spedycja w praktyce, PWT, Warszawa 2006.
  • Simchi-Levi D., Kaminsky P., Simchi-Levi E., Designing & Managing the Supply Chain, Irwin/McGraw-Hill, Boston 2000.
  • Świerżewski Ł., Raport. Informacja klucz do poprawy łańcucha dostaw, "Harvard Business Review Polska" 2006, nr 3.
  • Zieliński M., Taxation and Customs Union. A new customs environment for customs representatives in the EU, opportunities and constraints, CLECAT Conference, October 5, 2006, Brussels, materiał powielany.
  • http://ec.europa.eu/taxation_customs/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212049

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.