PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 2 (11) | 94--105
Tytuł artykułu

Istota i kluczowe obszary społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Essence and Key Areas of Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ukazuje zagadnienie społecznej odpowiedzialności biznesu poprzez studium literaturowe nad tym pojęciem, główną wagę przykładając do kluczowych aspektów koncepcji CSR w pryzmacie organizacji finansowej. Autor dokonuje próby syntezy kluczowych w jego opinii pojęć idei odpowiedzialnego biznesu, których obserwacja, identyfikacja i usprawnienie na poziomie organizacji pozwoli przedsiębiorstwu właściwie funkcjonować, zgodnie z ideą CSR. Próba syntezy może posłużyć przedsiębiorstwu do przygotowania koncepcji wdrożenia społecznej odpowiedzialności bądź do określenia, które obszary w firmie wymagają w tym ujęciu dopracowania. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the issues of Corporate Social Responsibility through the study of literature on this concept. The most important are the key aspects of CSR in the financial organization. The author makes, in his opinion, the synthesis of key concepts of business responsibility which observation, identification and improvement on the organization level will let the company function properly in accordance with the concept of CSR. The article can help the organization to prepare the implementation of CSR or to find areas for improvement. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
94--105
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bartkowiak G., Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i praktycznym, Difin, Warszawa 2011.
  • Covey S.M.R., Merill R.R., The speed of trust. The one thing that changes everything, Free Press, New York, London, Toronto, Sydney 2006.
  • Holme R., Watts P., Corporate social responsibility: making good business sence, World Busines Counsil for Sustainable Development, Genewa 2000.
  • Klimczak B., Etyczna otoczenie rynku kapitałowego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1997.
  • Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (red.), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.
  • Nakonieczna J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Difin, Warszawa 2008.
  • Rybak M., Etyka menadżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004.
  • Sternberg E., Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, PWN, Warszawa 1998.
  • Wachowiak P., Społeczna odpowiedzialność biznesu - wyzwania stojące przed polskimi przedsiębiorstwami, "e-mentor" 2011, nr 4.
  • Wołowiec T., CSR a marketing strategy or a responsible business? (selected issues), Hofer Akademische Schriften, Hof 2008.
  • Żemigała M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212057

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.