PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 1 (4) | 33--43
Tytuł artykułu

Realizacja założeń zasad GMP/GHP i systemu HACCP oraz samoocena poziomu wiedzy pracowników barów bistro

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Realization of GMP/GHP and HACCP System Principles and the Bistro Employees Self-Assessment on Theirs Knowledge on Food Safety
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Od kilku lat w Polsce można zauważyć rosnącą tendencję do spożywania posiłków poza domem. Obecnie konsument korzysta z usług gastronomicznych nie tylko w celu zaspokojenia podstawowych potrzeb żywieniowych, a oferowane usługi obejmują coraz szerszy zakres, jak również coraz większą grupę klientów. Dobrym tego przykładem są stacje benzynowe, na których znajdują się bary bistro. W artykule zaprezentowano wyniki badań dotyczące realizacji założeń zasad GMP/GHP i systemu HACCP oraz samooceny poziomu wiedzy pracowników barów bistro wybranego koncernu paliwowego w Polsce. Badania przeprowadzono w 2008 r. na terenie dziewięciu województw, metodą ankietową z wykorzystaniem opracowanego na potrzeby badania kwestionariusza. Badanie na stacjach było prowadzone w ciągu 2 następujących po sobie miesięcy, tak aby zapewnić homogeniczność danych wśród badanych pracowników ze względu na poziom wiedzy i standardy organizacyjne. (abstrakt oryginalny)
EN
In Poland, there has been noticed a growing trend for eating out for the past several years. Currently, consumers have a catering service not only to meet their basic nutritional needs, but offered services also include wider scope, as well as a growing group of customers. As a good example are gas stations, where bistro bars are situated. The article presents the results of research that was conducted among employees' of bistro bars of a selected fuel concern in Poland on their opinion about their self-knowledge on food safety as well as the realization of GMP / GHP and HACCP system. The study was conducted in 2008 in nine voivodeships, using the survey method and specially prepared questionnaire. The study was conducted in bistro bars situated at gas stations during the two consecutive months in order to ensure the homogeneity of the data coming from surveyed employees due to the level of their knowledge and organizational standards. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
33--43
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Czarniecka-Skubina E, Jakość usługi gastronomicznej w aspekcie żywieniowym, technologicznym i higienicznym, "Żywność. Nauka. Technologia. Jakość" 2006, 1(46) Supl., s. 24-34.
  • Kijowski J., Sikora T. (red.), Zarządzanie jakością i bezpieczeństwem żywności. Integracja i informatyzacja systemów, WNT, Warszawa 2003.
  • Kołożyn-Krajewska D., Sikora T., Zarządzanie bezpieczeństwem żywności. Teoria i praktyka, C.H. Beck, Warszawa 2010.
  • Luning P.A., Marcelis W.J., Jongen W.M.F., Zarządzanie jakością żywności. Ujęcie technologiczno-menedżerskie, WNT, Warszawa 2005.
  • Kot S.M., Jakubowski J., Sokołowski A., Statystyka, Difin, Warszawa 2007.
  • Nieżurawska M., Jakość żywności a preferencje konsumentów, "Przemysł Spożywczy" 2001, nr 12,s. 32-33.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212089

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.