PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 24 | 116--127
Tytuł artykułu

Zadowolenie klienta jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wartość przedsiębiorstwa stanowi najlepszy i najbardziej wszechstronny miernik jego oceny. Odwzorowuje bowiem pełną informację o działalności pochodzącą z dłuższego przedziału czasu. Nie można mówić o kreowaniu wartości, pomijając oczekiwania grup podmiotów związanych z przedsiębiorstwem. Źródłem przychodów, a w konsekwencji długoterminowych przepływów gotówkowych są dla przedsiębiorstwa odbiorcy jego produktów i usług. Z uwagi na to celem niniejszego opracowania jest wskazanie, uświadomienie i podkreślenie roli klienta w budowaniu wartości, a co za tym idzie sukcesu przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The value of the company is the best and most comprehensive measure of its assessment. It exhibits the complete information on the activities run for a long period of time. One can not talk about the creation of value while ignoring the expectations of groups of stakeholders related to the company. For the company the source of income and, consequently, long-term cash flows are its customers, purchasing its products and services. Taking that into account, the aim of this study is to identify, raise awareness and emphasize the role of the customer in building the value, and thus the success of the company. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
116--127
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie; Akademia Górniczo-Hutnicza
Bibliografia
  • Borowiecki R., Jaki A., Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, [w:] Krawczyk W. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w gospodarce rynkowej, Wydział Zarządzania AGH, Kraków 1996.
  • Bratnicki M., Kordel P., Kategoria zaufania, a zarządzanie oparte na wartościach, [w:] Jaremuczk K. (red.), Kategoria wartości, a cele przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 1999.
  • Doyle P., Marketing Management and Strategy, Prentice Hall, London 2000.
  • Doyle P., Marketing wartości, Wydawnictwo Feiberg SJA, Warszawa 2003.
  • Duraj J., W kierunku orientacji wartościującej działalności przedsiębiorstwa, [w:] Duraj J. (red.), Wartość przedsiębiorstwa - z teorii i praktyki zarządzania, Wydawnictwo Naukowe Novum, Płock-Łódź 2001.
  • Friedag H.R., Schmidt W, Lewandowska A., Likierski M., Moja Strategiczna Karta Wyników, CH. Beck, Warszawa 2004.
  • Gabrusewicz W, Istota rozwoju przedsiębiorstwa. Studia nad funkcjonowaniem i rozwojem przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1995, nr 225.
  • Herman A., Szablewski A., Cele działalności przedsiębiorstwa w warunkach niepewności i ryzyka, [w:] Herman A., Szablewski A. (red.), Zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa 1999.
  • Kaplan R.S., Inamdar N., Zrównoważona karta wyników w instytucjach świadczących usługi opieki medycznej, "Zdrowie - Finanse - Zarządzanie PGF Urtica" 2006, nr 10/maj.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników - jak przełożyć strategię na działanie, wyd. 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., Strategy Maps: Converting Intangible Assets into Tangible Outcomes, Harvard Business School Press, Boston 2004.
  • Kochalski C, Koszty w przedsiębiorstwie zarządzanym przez wartość. Ujęcie modelowe, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006.
  • Krawczyk W, Stronczek A., Restrukturyzacja przedsiębiorstwa drogą wzrostu jego wartości, [w:] Borowiecki R., Kwieciński M. (red.), Zarządzanie zasobami informacji w przedsiębiorstwie. Ku przedsiębiorstwu przyszłości, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2001.
  • Mises L., Ekonomia i polityka - wykład elementarny, www.korespondent. pl.
  • Nogalski B., Bors K., Zarządzanie przez wartość, "Przegląd Organizacji" 2000, nr 4.
  • Porter M.E., Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, One Press, Gliwice 2006.
  • Rappaport A., Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora, WIG-Press, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212117

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.