Warianty tytułu
National Qualifications Frameworks and Learning Outcomes for Faculty Finance and Accounting
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł przedstawia zagadnienia związane ze zmianami następującymi w polskim szkolnictwie wyższym w związku z tworzeniem Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego (EOSW). Autorka skupia uwagę na europejskich i krajowych ramach kwalifikacji. W artykule przedstawiono propozycję implementacji efektów kształcenia dla obszaru nauk społecznych na grunt kierunku "Finanse i rachunkowość". Niezwykle ważna jest zdaniem autorki dbałość o zapewnienie konkurencyjności na rynku pracy absolwentów szkół wyższych przy nowo opracowywanych programach studiów. (abstrakt oryginalny)
In the paper situation in polish higher education system has been described in comparison with creating the European Higher Education Area (EHEA). The author has focused on the European Qualifications Frameworks as well as the National Qualifications Frameworks. There has been presented a proposal of learning outcomes implementation for students of the faculty Finance and Accounting. The highly important, while preparing new programs based on learning outcomes, is to meet requirement of the labor market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
365--375
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- Chmielecka E., Marciniak Z. (2010) Wprowadzenie do krajowych ram kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego [w:] Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, pod red. E. Chmieleckiej, Oficyna Drukarska Jacek Chmielewski, Warszawa, s. 7-10
- Europejskie ramy kwalifikacji dla uczenia się przez cale życie - Deskryptory definiujące poziomy europejskich ram kwalifikacji (ERK) (2011) http://ec.europa.eu/education/pub/pdf/general/eqf/leaflet_pl.pdf
- Kraśniewski A. (2010a) Krajowe Ramy Kwalifikacji, [w:] Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, pod red. E. Chmieleckiej, Oficyna Drukarska Jacek Chmielewski, Warszawa, s 12-13
- Kraśniewski A. (201 Ob) Wymagania dla obszarów kształcenia, [w:] Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, pod red. E. Chmieleckiej, Oficyna Drukarska Jacek Chmielewski, Warszawa, s 37-40
- List of top demanded occupations in Europe.(2010) "European Vacancy Monitor" Issue no. 1/2010/November 2010 s. 18-25
- The European Qualifications Framework (EQF) (2011), http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-policy/doc44_en.htm
- Top 5 jobs in Europe. (2010) "European Job Mobility Bulletin" Issue no. 1/2010/November 2010 s. 6-7
- Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie (2008) Dz. U. Unii Europejskiej (2008/C 111.1) 6.5.2008
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212223