PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 50--60
Tytuł artykułu

Kształtowanie wizerunku organizacji w mediach społecznościowych

Autorzy
Warianty tytułu
Creation of the Corporation's Image in Social Media
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sposób postrzegania organizacji przez konsumentów ulega nieustannym zmianom. Funkcjonowanie przedsiębiorstw nie zależy już tylko od jego wyników ekonomicznych, ale także od akceptacji społecznej. Nabywcy subiektywnie, w procesach postrzegania, wartościują organizacje i zabarwiają swoje oceny na podstawie indywidualnych obserwacji. Obecnie podstawowym problemem przedsiębiorstw dotyczącym zarządzania swoim wizerunkiem staje się jego niestateczność. Wizerunek, podobnie jak lojalność konsumentów w dokonywaniu decyzji zakupowych, ulega zmianie wraz ze zmianą ich poglądów i upodobań. Internet spowodował zanikanie zarówno fizycznych, jak i ekonomicznych przeszkód w zaspokajaniu potrzeb informacyjnych poszczególnych grup konsumentów. Szczególną rolę w tym procesie odegrały media społecznościowe, które sprawiły, że bardziej rozpowszechniony, powszechnie sprawdzony i poparty przez innych wizerunek organizacji stał się bardziej akceptowalny. Obecność w mediach społecznościowych ułatwia organizacji spełnianie oczekiwań konsumentów. Przy umiejętnym zarządzaniu tą relacją przedsiębiorstwa są w stanie zbudować względnie trwałe powiązania pomiędzy marką a konsumentem. (abstrakt oryginalny)
EN
Customer's perception of the organization is changing constantly. Business operations do not only depend on company economical performance, but also on social recognition. Customers, in their perception processes, estimate organizations mostly on their individual observations. Nowadays a lot of companies have problems with image management thanks to its instability. The image is evaluating in parallel with a change in consumer's views and preferences. Additionally, consumer's loyalty changes when purchase decision are being taken. Both physical and economic obstacles in meeting the information needs of particular consumer groups disappeared by the growth of the Internet. Social media played a special role in this process. The nature of these media has made organizations' image more acceptable. It was so because consumers were allowed to test, verify and hand over their own opinion unhindered for the first time. The presence in social media helps organizations to meet the expectations of consumers who require the organization to listen to their opinions. With skillful management of this relationship companies are able to build a relatively stable connection between their brand and the consumer and have a great possibility to impact on its future buyer decision process. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
50--60
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Anderson, Ch., 2004, The Long Tail, Wired, 12 października, www.wired.com/wired/archive/12.10/tail.html [dostęp: 30.10.2011].
  • Falkowski, A., Tyszka, T., 2010, Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Grzeszak, A., 2010, Towarzystwo ochrony żurawia, Polityka, nr 52.
  • Hitwise, 2010, Top global activities on the Web, www.hitwise.com/us/datacenter/main/dashboard-10133.html [dostęp: 30.10.2011].
  • Internet Standard, 2011, Raport Social Media 2010.
  • Long, T., 2011, Era of TV Debate, Wired, 7 stycznia, www.wired.com/science/discoveries/news/2008/09/dayintech_0926 [dostęp: 30.10.2011].
  • Łebkowski, M., 2009, e-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie, Wydawnictwo Helion, Warszawa.
  • MillwardBrown SMG/KRC, 2011, Raport z badania Social Media w służbie PR 2010.
  • Nielsen Consumer Research, 2009, The Nielsen Global Online Consumer Survey.
  • PBS DGA, 2010, Rynek Telekomunikacyjny w Polsce 2009. Raport z badania.
  • Penc, J., 1998, Rynkowy wizerunek firmy, Marketing Serwis, nr 4.
  • Qualman, E., 2010, Socialnomics, John Willey & Sons Inc., Hoboken.
  • Scott, D., 2009, Nowe zasady marketingu i PR. Jak korzystać z komunikatów informacyjnych, blogów, podcastingu, marketingu wirusowego oraz mediów internetowych w celu bezpośredniego dotarcia do nabywcy, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Wheeler, A., 2010, Kreowanie marki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Gap, 2011, www.facebook.com/gap [dostęp: 30.10.2011].
  • Łapy precz od żurawia, 2010, www.facebook.com/akcjazuraw [dostęp: 30.10.2011].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212271

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.