PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 61--71
Tytuł artykułu

Serwisy społecznościowe w służbie budowania wizerunku marki - wykorzystanie potencjału portalu Facebook w branży alkoholowej

Autorzy
Warianty tytułu
Creating a Brand Image in Social Media - Alcohol Brand Fan Pages on Facebook
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rosnąca rola mediów społecznościowych oraz coraz szersze ich wykorzystanie w kampaniach marketingowych, skłaniają do refleksji nad tym, jak duży wpływ mają one na świadomość i wizerunek marki. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie mechanizmów wykorzystywanych do budowania wizerunku w mediach społecznościowych na przykładzie marek z branży spirytusowej. Ze względu na obowiązującą w Polsce ustawę, działania marketingowe producentów wódek i alkoholi wysokoprocentowych skierowane są w dużej mierze właśnie na kampanie internetowe. W części empirycznej pracy zostanie zaprezentowana analiza treści profili marek wódek obecnych na Facebooku, prowadzonych w języku polskim. Uwaga zostanie zwrócona na kluczowe elementy obecne na profilach oraz sposób komunikacji z fanami. (abstrakt oryginalny)
EN
The growing role of social media and increase of their use in marketing campaigns, tend to reflect on how much impact they have on awareness and brand image. The purpose of this article is to present the mechanisms in social media used to build the image of spirit brands. Due to law regulations in Poland, marketing activities of vodka and grain alcohols producers are often directed to the Internet, especially Facebook platform. Second part of the article presents content analysis of vodka's fan pages which are run in Poland. Attention will be paid to the key elements present in the profiles and the communication with fans. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
61--71
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Brogan, C., Smith, J., 2011, Zaufanie 2.0. Jak wywrzeć wpływ, zdobyć lojalność klientów i kreować marką, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Domagalski, M., 2001, Ani wyrok, ani ustawa, tylko ugoda, Rzeczpospolita, 25 maja.
  • Kaplan, A.M, Haenlein, 2010, Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, Business Horizons, vol. 53.
  • Kasprzak, A., 2009, Zakazany marketing, czyli reklama alkoholi w Polsce, Brief, czerwiec 2006.
  • Kirpatrick, D., 2011, Efekt Facebooka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I., 2010, Marketing 3.0., Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  • Melibruda, J., 1995, Alkohol a życie codzienne, Biuletyn Informacyjny PARPA 1-9, 2005.
  • Nielsen, Sprzedaż wódek wzrosła o 7% r/r do 810,4 mln zł w lipcu, Wyborcza.biz, http://wyborcza.biz/biznes/1,100969,10190959,Nielsen_Sprzedaz_wodek_wzrosla_o_7_r_r_do_810_4.html [dostęp: 12.12.2011].
  • PARPA, 2001, Rozwiązywanie problemów alkoholowych. Regulacje prawne i programy działania, PARPA, Warszawa.
  • Piątkowski, J., 1999, Słabnące procenty, Media i Marketing Polska, nr 16, 15-18 września.
  • Regulamin portalu społecznościowego Facebook, https://www.facebook.com/legal/terms [dostęp: 12.12.2011].
  • Social Media, 2010, Raport przygotowany na zlecenie Internet Standard: Social Media, I Edycja, grudzień, http://www.internetstandard.pl/news/365447/Internet.Standard.prezentuje.raport.Social.Media2010.html [dostęp:12.12.2011].
  • Sierpiński, P., 2007, Producenci papierosów i alkoholu nie mają problemu z ominięciem zakazu reklamowania, Press, luty.
  • Tkaczyk, P., 2011, Zakamarki marki. Rzeczy o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Ustawa z 2 października 1982 o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, Dz.U. 1982, nr 35 z późn. zm.
  • Zawadzka, A.M., 2006, Dlaczego przywiązujemy się do marki?, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212273

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.