PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
10 (2011) | nr 4 | 33--41
Tytuł artykułu

Perception of Beef Attributes by Polish Consumers as a Factor Determining Demand for This Food Category

Warianty tytułu
Postrzeganie walorów wołowiny przez polskich konsumentów jako czynnik wpływający na wzrost popytu na tę kategorię żywności
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
To get insight into Polish consumers' perception and prioritization of beef attributes there was a research conducted using qualitative approach. The results show that Polish consumers perceive beef as healthy, lean, with a high content of iron, tasty and festive meat. Nevertheless, consumers also pay attention to the negative aspects of beef and they claim that beef is difficult to prepare, expensive and tough. Female consumers also indicated that it is not easy to buy quality beef, and that children do not like that type of meat. The projective image of beef is positive and the most commonly mentioned association represented dimensions such as strength, activity, lightness, creativity, wealth, peace, elegance, happiness and health. These results maybe of relevance for creating communication strategies on the beef market. (original abstract)
W celu określenia atrybutów przypisywanych wołowinie i ich hierarchizacji zrealizowano badania z wykorzystaniem podejścia jakościowego. Uzyskane wyniki wskazują, że wołowina była postrzegana jako zdrowa, chuda, z dużą zawartością żelaza, smaczna i odświętna. Warto też zwrócić uwagę na negatywne aspekty. Wołowina w oczach respondentów jest trudna w przygotowaniu, droga i twarda. Konsumentki wskazywały, że nie jest łatwo kupić dobrą wołowinę i, że dzieci nie lubią tego mięsa. Podczas badań jakościowych zastosowano techniki projekcyjne, co pozwoliło na określenie, że wołowina kojarzona jest z siłą, aktywnością, lekkością, kreatywnością, zamożnością, spokojem, elegancją, szczęściem i zdrowiem. Przedstawione wyniki mogą być wykorzystane w strategii komunikowania atrybutów mięsa wołowego polskim konsumentom. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
33--41
Opis fizyczny
Twórcy
  • Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland
  • Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland
  • Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland
  • Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland
  • Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland
Bibliografia
  • Bernues A., Olaizola A., Corcoran K., 2003. Extrinsic attributes of red meat as indicators of quality in Europe: an application for market segmentation. Food Qual. Prefer. 14, pp. 265-276.
  • Bredahl L., Grunert K.G., Fertin C., 1998. Relating consumer perceptions of pork quality to physical product characteristics. Food Qual. Prefer. 4, pp. 273-281.
  • Donoghue S., 2000. Projective techniques in consumer research. Journal of Family Ecology and Cons. Sci. 28, pp. 47-53.
  • Grunert K.G., Baadsgaard A., Larsen H.H., Madsen T.K., 1996. Market orientation in food and agriculture. Boston: Kluwer Academic Publishers.
  • Grunert K.G., 1997. What's in a steak? A cross-cultural study on the quality perception of beef. Food Qual. Prefer. 3, pp. 157-173.
  • Gutkowska K., Ozimek I., 2005. Wybrane aspekty zachowań konsumentów na rynku żywności - kryteria zróżnicowania. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  • Gutkowska K., Ozimek I., 2008. Zachowania młodych konsumentów na rynku żywności. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  • Krueger R.A., Casey M., 2009. Focus Groups. A practical guide for applied research. Sage Publications. Los Angeles, London, New Delhi, Singapore.
  • Kowrygo B., 2000. Studium wpływu gospodarki rynkowej na sferę żywności i żywienia w Polsce. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  • Kunachowicz H., Nadolna I., Przygoda B., Iwanow K., 2005. Tabele wartości odżywczej produktów spożywczych i potraw (3rd edition, widened and actualized). Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa.
  • Nienhaus A., 1996. Aspects of nutrition: Food marketing strategies for the concerned consumer in Europe. IDF-Nutrition-Newsletter 145, pp. 2-8.
  • Polkinghorne R., Thompson J.M., Watson R., Gee A., Porter M., 2008. Evolution of the Meat Standards Australia (MSA) beef grading system. Australian Journal of Experimental Agriculture. (48), pp. 1351-1359.
  • Sajdakowska M., Gutkowska K., 2002. Żywność polska czy zagraniczna - postawy etnocentryczne w świetle badań jakościowych. Handel Wewnętrzny XLVIII, pp. 193-198.
  • Stewart D.W., Shamdasami P.N., Rook D.W., 2005. Focus groups: Theory and practivce. Applied Social Research Methods Series, Vol. 20. Sage Publications. Thousand Oaks, London. New Dehli.
  • Sylvander B., Melet I., 1992. Marchés des Produits de Qualité Spécifique et Conventions de Qualité Spécifique dans Quatre Pays de la CEE. INRA-MAP-MESR Série P, p. 92-102.
  • Walkowiak M., 2007. Zachowania konsumentów na rynku mięsa i przetworów mięsnych oraz wynikające z nich rekomendacje dla producentów i handlowców. Praca doktorska. Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212293

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.