PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 181--191
Tytuł artykułu

Electronic word of mouth jako skuteczna forma komunikacji marketingowej w Internecie

Warianty tytułu
Electronic Word of Mouth as an Effective Form of Marketing Communication in the Internet
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Komunikacja nieformalna jest skutecznym nośnikiem przekazu marketingowego. Możliwości jej wykorzystania wpisują się szczególnie w środowisko Internetu, który oferuje wiele narzędzi komunikacji oraz ogromny potencjał społecznych interakcji. Nieformalny przekaz marketingowy stanowi atrakcyjną alternatywę dla dotychczas stosowanych narzędzi e-marketingu. Praca przybliża specyfikę komunikacji nieformalnej online oraz możliwości jej wykorzystania w marketingu internetowym. Przedstawiono również wyniki badań własnych dotyczące komunikacji nieformalnej w Internecie i wpływu e-WOM na zachowania konsumentów. (abstrakt oryginalny)
EN
Whisper marketing is a relatively new form of online marketing communication. The Internet is an important medium of gathering and changing informal marketing information. Using the Internet for shopping, information gathering and entertainment purposes have changed the way that word of mouth communication can be studied. The paper aims to investigate the forms of e-WOM communication, its motives and importance. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
181--191
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Alreck, P.L., Settle, R.B., 1995, The importance of word-of-mouth communication to service buyers, Winter Educators Proceedings AMA, New York.
  • Dellarocas, Ch., 2003, The Digitalization of Word of Mouth: Promise and Challenges of Online Feedback Mechanism, Management Science, vol. 49, no. 10.
  • Duhan, D., Johnson, S., Wilcox, J., Harrell, G., 1997, Influences on Consumer Use of Word-of-Mouth Recommendation Sources, Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 25, no. 4.
  • Eisingerich, A.B., Kretschmer, T., 2008, W handlu elektronicznym więcej znaczy więcej, Harvard Business Review Polska, nr 9.
  • Gibs, J., Bruich, S., 2010, Advertising Effectiveness: Understanding the Value of a Social Media Impression. The Nielsen Company and Facebook.com, en-us.nielsen.com. [dostęp: 11.10.2011].
  • Granite, N.A., Ward, J.C., 1996, Virtual community: a sociocognitive analysis, Advances in Consumer Research, vol. 23, no. 7.
  • Hughes, M., 2008, Marketing szeptany. Buzzmarketing, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  • Moroz, M., 2010, Źródła efektywności przekazu marketingowego w serwisach społecznościowych, E-mentor, nr 4 (36).
  • Schnidler, B., Bickart, B., Published word-of-mount: referable, Consumer generated Information on the Internet, w: Hauvgedt, G., Machleit, K., Yalch, R. (red.), Online Consumer Psychology: Understanding and Influencing Behavior in the Virtual World, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New York.
  • Świerczyńska-Kaczor, U., 2008, Forum wizualne - idea nowego narzędzia komunikacji w serwisach społecznościowych, E-mentor, nr 5 (27).
  • www.streetcom.pl [dostęp: 07.10.2011].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212315

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.