PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 265--275
Tytuł artykułu

Zarządzanie kapitałem ludzkim a zarządzanie wizerunkiem firmy innowacyjnej

Autorzy
Warianty tytułu
Human Resources Management versus Innovative Enterprises' Image Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie wizerunkiem firmy to strategia kreowania świadomości interesariuszy i potencjału wzrostu przedsiębiorstwa. Do ważnych celów, jakim służy zarządzanie wizerunkiem, należy kształtowanie atrakcyjności podmiotu jako miejsca pracy, a także przedsiębiorstwa innowacyjnego. Kluczowym zasobem, warunkującym tworzenie konkurencyjnego wizerunku przedsiębiorstwa, są zasoby ludzkie. Na wizerunek przedsiębiorstw składa się ocena pracowników oraz potencjalnych kandydatów do pracy. Ludzie są opiniotwórczy i w dużej mierze wpływają na wizerunek organizacji. Ponadto, obecnie stają się strategicznym filarem innowacji w przedsiębiorstwach. Dlatego warto zastanowić się nad zarządzaniem kapitałem ludzkim w firmach zorientowanych na innowacje na tle ich rynkowego wizerunku. Artykuł bazuje na prezentacji wyników badań nad znaczeniem kapitału ludzkiego w zarządzaniu innowacyjnością w przedsiębiorstwach i budowania ich konkurencyjnego wizerunku. (abstrakt oryginalny)
EN
Management of company's image is a strategy to create awareness among stakeholders and company's growth potential. Important objective of image management should be employer branding and profiling company's novelty. Key resource that determines creation of competitive corporate image is human capital. Image of enterprise consists of a staff evaluation and potential job candidates. People are influential and largely affect image of organizations. Moreover, people become a strategic pillar of innovation in enterprises. Therefore, management of human capital in innovation-oriented companies is considered crucial in terms of their market image. The article is based on presentation of research results on importance of human capital in management of innovation in enterprises and building competitive image. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
265--275
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Becker, G.S., 1990, The Economic Approach to Human Behavior, The University of Chicago, Chicago.
  • Brown, T.J., Dacin, P.A., 1997, The Company and The Product: Corporate Associations and Consumer Product Responses, Journal of Marketing, vol. 61, no 1.
  • Dąbrowski, T.J., 2010, Reputacja przedsiębiorstwa, Wolters Kulwer Polska, Kraków.
  • Domański, S.R., 1993, Kapitał ludzki i wzrost gospodarczy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Fitz-Enz, J., 2001, Rentowność inwestycji w kapitał ludzki, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Janasz, W., Kozioł, K., 2007, Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Krawiec, F., 2009, Kreowanie i zarządzanie reputacją firmy, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  • Król, H., Ludwiczyński, A., 2006, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Łebkowski, M., 2009, e-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie, Wydawnictwo Helion, Warszawa.
  • Makowski, K., 2000, Kapitał ludzki w skali makroekonomicznej, w: Rybak, M. (red.), Zarządzanie kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwie, Monografie i Opracowania, nr 470 (IFGN 41), Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
  • Moroń, D., 2009, Kapitał ludzki i społeczny. Wybrane problemy teorii i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
  • Wrona, R., 2009, Wizerunek firmy w komunikacji zewnętrznej, Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212345

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.