PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 209 | 431--441
Tytuł artykułu

Marka jako narzędzie komunikacji firmy z rynkiem w procesie kreowania relacji na rynku produktów spożywczych

Warianty tytułu
Brand as a Communication Tool in the Process of Creating Customers Relationships in the Market of Food Products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konieczność wyróżnienia się spośród konkurentów, walka o zdobycie a następnie utrzymanie klienta wpisana jest w codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstw na rynku. Jednym z kluczowych elementów w procesie kreowania relacji jest komunikacja z klientami. Współcześnie proces ten ma często charakter symboliczny. Firmy stosując określone znaki skłaniają klientów do myślenia, pobudzają emocje, kreują skojarzenia i określone uczucia. Bardzo często wykorzystywanym symbolem w procesie komunikacji marketingowej jest marka. Jest ona nośnikiem skojarzeń związanych z samym produktem lub firmą będących konsekwencją własnych doświadczeń klientów, word-of-mouth czy procesu komunikacji firmy z rynkiem. Siła marki znajduje się w umysłach klientów. Stąd, aby stanowiła ona skuteczne narzędzie komunikacji firmy z rynkiem i w konsekwencji przyczyniała się do kreowania relacji z odbiorcami, konieczne jest odpowiednie zarządzanie nią zarówno w zakresie tworzenia tożsamości, jak i kreowania skojarzeń, jakie ma wywoływać. W artykule zaprezentowano podstawowe zagadnienia związane z tworzeniem marki własnej Polanka, oferowanej na rynku spożywczych produktów mrożonych. Zaprezentowano także jej wykorzystanie w procesie komunikacji z rynkiem i kreowania relacji z klientami. (abstrakt oryginalny)
EN
The need to differentiate competitors and the struggle to gain and maintain customers is a daily function of companies in the market. One of the key elements in the process of creating relationships is communication with customers. Nowadays, the process is often symbolic. Companies use specific signs and symbols encouraging customers to think, stimulate emotions, create associations and specific feelings. Brand is very often used in the communication process as a symbol. To make the brand an effective communication tool and thus tool creating relationship with customers, an appropriate brand management is required. This management process deals both with identity and associations creation. The article presents the basic issues involved in creating private label - Polanka, which is offered on the market of frozen food products and its use in the process of communication with the market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
431--441
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Firma LCL UK Ltd
Bibliografia
  • Grievink, J.-W., 2004, Retailers and Their Private Label Policy, prezentacja wygłoszona na 4. warsztatach AIM.
  • Khaled, M., 2010, Increasing Brand Communication Through Brand Visibility in Retail Outlets in Small Cities and Rural Areas of Bangladesh, International Management Review vol. 6, nr 2.
  • Laroche, M., 2002, Selected Issues in Modeling Consumer Brand Choice: The Extended Competitive Vulnerability Model, Elsevier, New York.
  • Lee, K.-Y., Hsu Y.-Ch., 2010, Communication and Brand Knowledge as Determinants of Retail Service Brand Loyalty - an Empirical Test in a Multiple Retail Service Brand Context, Journal of Global Business and Technology, vol. 6, nr 1.
  • Rust, R., Lemon, K., Narayandas, D., 2005, Customer Equity Management, Prentice Hall, New Jersey.
  • Rust, R., Zeithaml, V., Lemon, K., 2000, Driving Customer Equity. How Customer Lifetime Value is Reshaping Corporate Strategy, The Free Press, New York.
  • Sagan, A., 2003, Symbolika produktu w systemie komunikacji marketingowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Sharp B., 1995, Brand Equity and Market-Based Assets of Professional Service Firms, Journal of Professional Services Marketing, vol. 13, nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212421

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.