Warianty tytułu
Geometry of Business Models
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zaprezentowano różne klasyfikacje komponentów konstytuujących modele biznesu. Analiza wykazała, że stopień skomplikowania proponowanej struktury modeli biznesu jest różny Geometria modelu biznesu powinna wymagać identyfikacji tych komponentów, które mają szczególne znaczenie w procesie kreacji wartości. Artykuł przedstawia autorskie podejście autora do identyfikacji komponentów modeli biznesu. (abstrakt oryginalny)
The article presents the results of the analysis of the classification of business models' components. Analysis showed that level of complications of proposed structure of models is different. Geometry of business models should require the identification of these components which have significant influence on the process of the value creation. Article presents the author's own approach for identification of business models. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
39--47
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
- C. Baden-Fuller, M.S. Morgan, Business Models as Models, Long Range Planning, vol. 43 (2010), s. 157.
- R. Casadesus-Masanel, I.E. Ricard, From Strategy to Business Models and onto Tactics, Long Range Planning, vol. 43 (2010), s. 196.
- H. Chesbrough, Business Model Innovation: Oportunities and Bariers, Long Range Planning, vol.43 (2010), s. 359.
- H. Chesbrought, R.S. Rosenbloom, The role of the business of the capturing value from innovation: evidence from Xerox Corporation's technology spin-off companies, Industrial and Corporate Change, vol. 11, nr 3, s. 533-534.
- M. Jabłoński, Kreacje wartości przedsiębiorstw, a komponenty modelu biznesu, [w:] Współczesne problemy analizy ekonomicznej, R. Borowiecki, A Jaki (red.), Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków 2010, s. 179.
- S. Kujala, K. Artto, P. Aaltonen, V. Turkulainen, Business models in project - based firms - Towards a typology of solution - specific business models, International Journal of Project Management, vol. 28 (2010), s. 103.
- S.M. Shafer, H.I. Smith, I.C. Linder, The Power of business models, Business Horizons (2005), vol. 48, s. 202.
- A. J. Slywotzky, D.J. Morrison, B. Andelman, Strefa zysku, PWE, Warszawa 2000, s. 66.
- D. I. Teece, Business Model, Business Strategy and Innovation, Long Range Planning, vol. 43 (2010), s. 173.
- K. Wikstróm, K. Artto, I. Kujala, I. Sóderlund, Business Models in Project Business, International Journal of Project Management, vol. 28 (2010), s. 837.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212685