PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 8 | 43--51
Tytuł artykułu

Szkolenie jako metoda rozwijania kompetencji

Warianty tytułu
Training as a Method of Developing Competencies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem artykułu, jest wskazanie na czynniki determinujące sukces szkolenia jako narzędzia doskonalenia kompetencji pracowniczych. Bazując na dostępnych badaniach i przeglądzie literatury, autorka wskazuje jak poszczególne elementy procesu, a także podmioty zaangażowane w proces wpływają na jego ostateczny wynik jakim ma być podniesienie kompetencji uczestników. (abstrakt oryginalny)
EN
The main aim of this article is to demonstrate the factors determining the success of a training which is a tool for developing employees' competences. Basing her knowledge on the research available and literature overview, the author demonstrates how particular elements of a process, as well as the entities involved, influence the results, which should be gaining higher level of the participants' competences. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
43--51
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • A. Andrzejczak, Projektowanie i realizacja szkoleń, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.
  • G. Bartkowiak, Orientacja nastawiona na rozwój i uczenie się osób zatrudnionych w organizacji, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 1999.
  • P. Berłowski, Szkolić nie każdy może, Personel i Zarządzanie, nr 11/2007, http://personel.infor.pi/archiwum/2007/11/003000200, Szkolic-nie-kazdy-moze.html.
  • S. Borkowska, Strategia rozwoju firmy a szkolenie pracowników, w: Szkolenia i rozwój pracowników a sukces firmy, A. Ludwiczyński (red.). Polska Fundacja Promocji Kadr, Warszawa 1999.
  • A. Broda, A. Lenart, Projekt badawczy "Diagnoza luk kompetencyjnych trenerów", Raport dla PARP, luty 2009.
  • W. K. Buśkiewicz, Na tropie trenera, Personel i Zarządzanie, nr 1/2010, http://personel.infor.pl/archiwum/2010/1/000007500, Na-tropie-trenera. html
  • Ch. Galloway, Psychologia uczenia się i nauczania, PWN, Warszawa 1988.
  • G. Filipowicz, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, PWE, Warszawa 2004.
  • S Jarmuż, T. Witkowski, Podręcznik trenera. Praktyka prowadzenia szkoleń, Biblioteka Moderatora, Wrocław 2004.
  • M. Kossowska, Ocena i rozwój umiejętności pracowniczych, Akade, Kraków 2001.
  • M. Kossowska, I. Sołtysińska, Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • A. Kozak, M. Laguna, Metody prowadzenia szkoleń, czyli niezbędnik trenera, GWP, Gdańsk 2009.
  • H. Król, Efektywny system szkoleń pracowników, w: Szkolenia i rozwój pracowników a sukces firmy, A. Ludwiczyński (red.). Polska Fundacja Promocji Kadr, Warszawa 1999.
  • TJ. Maurer, BA. Tarulli Investigation of perceived environment, perceived outcome, and person variables in relationship to voluntary development activity by employees, Journal of Applied Psychology, n.79, 02.1994.
  • A. Mayo, Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • T. Oleksyn, Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • J. Penc, Kreowanie zachowań w organizacji, Placet, Warszawa 2001.
  • A. Rakowska, Kompetencje współczesnego menedżera [w:] E. Masłyk-Musiał (red.), Zarządzanie kompetencjami w organizacji, Oficyna Wydawnicza Wyższej Szkoły Menedżerskiej, Warszawa 2005.
  • L. Rea, Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • R.K. Samanta, Training Methods for Management and Development, M.D. Publications PUT LTD.. New Delhi, 1993.
  • M. Sidor-Rządkowska, Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Wolters Kluwer sp. z o.o., Kraków 2006.
  • M. Sloman, Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer Polska sp. z o.o., Warszawa 2010.
  • http://www.parp.gov. pl/index/more/9155
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212707

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.