PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 32 | 391--405
Tytuł artykułu

Negocjacje w sieci wartości na przykładzie symultanicznych multinegocjacji w sektorze produktów informatycznych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie miejsca negocjacji i ich zakresu w procesie konfiguracji wartości dla klienta. Przedstawione zostały model i struktura multinegocjacji w procesie osiągania celów sieci przez koordynację relacji w subsieci, a także warunki satysfakcji klienta w obszarze zintegrowanych multinegocjacji w sieci. W warstwie teoretycznej artykułu posłużono się metodą jakościowej analizy opisowej. Podmiotami badań są firmy o multisektorowym charakterze działania, znaczące pod względem udziału w sektorze produktów informatycznych, wyodrębnione z rankingów specjalistycznych czasopism branżowych, będące liderami (promotorami) relacji sieciowych (abstrakt oryginalny)
EN
The negotiations are the multi-level and multi-aspects process of achievement the expected results. It plays a very important part in net-enterprises, which have collaborated in business eco-system, especially in the IT sector. In this case, the process of doing business is simultaneous with many partners-competitors, to meet the needs of clients. The leader of value-net should coordinate the goal of enterprises, sub-net enterprises, net-enterprises, and outside-net enterprises, by efficiency negotiations. It is very important, because the net-negotiations comprise the difficult process of integration between efficiency of suppliers and customers markets. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
391--405
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Alexander C., Notes on the Synthesis of Form, Harvard University Press, Cambridge 1964.
  • Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Christensen C.M., Przełomowe innowacje, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
  • Ciao J., You X., Kumar A., An agent-based framework for collaborative negotiation in the global manufacturing supply chain network, "Robotics and Computer-Integrated Manufacturing" 2006, No. 22.
  • Dosi G., Technological Paradigms and Technological Trajectories, "Research Policy" 1982, t. 11.
  • Durfee E.H., Lesser V.R., Corkill D.D., Trends in cooperative distributed problem solving, "IEEE Transactions on Knowledge and data Engineering" 1989, No. 1(1).
  • Ekonomiczne podstawy negocjacji. Pomiędzy prawem a moralnością, red. H. Jastrzębska-Smolaga, Difin, Warszawa 2007.
  • Fox M.S., Barbuceanu M., Teigen R., Agent-oriented supply chain management, "IntJ Flex Manuf Syst" 2000, No. 12(2/3).
  • Grzybek R., Negocjacje handlowe. Przeciąganie liny, czyli negocjacje pozycyjne, www.gmsolutions.pl,30.10.2010.
  • Jennings N.R. et al., Automated negotiations: prospects, methods and challenges, "Group Decision and Negotiations" 2001, Vol. 10, No. 2.
  • Kersten G.E., Modeling distributive and integrative negotiations: review and revised characterization, "Group Decision and Negotiations" 2001, Vol. 10, No. 6.
  • Konwergencja telefonii stałej, telefonii komórkowej, sieci internetowych i telewizji kablowej a rynek w Polsce, ITTI Raporty Monograficzne, "ISI Emerging Markets", 1.03.2000, www.site.securities.com, 19.04.2005.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • Kraus S.J., Zlotkin G., Multiagent negotiation under time constrains, "Artificial Intelligence" 1995, No. 75.
  • Li J., Hang H., Lin Z., Asymmetric negotiation based collaborative product design for component reuse in disparate products, "Computers & Industrial Engineering", August 2009.
  • Lin F., Lin Y., Integrating multi-agent negotiation to resolve constraints in fulfilling supply chain orders, "Electronic Commerce Research and Applications" 2006, No. 5.
  • Marples D.L., The Decisions of Engineering Design, "IEEE Transactions on Engineering Management" 1961.
  • Nowe usługi telekomunikacyjne i teleinformatyczne a rynek w Polsce, "ISI Emerging Markets Polska", www. securities.com, 05.04.07.
  • Tung X.B., Evaluating negotiation support system; A conceptualization. Proceedings of the twenty-seventh annual Hawaii international conference on system sciences, Hawaii 1994.
  • Watkins M., Sztuka negocjacji w biznesie. Innowacyjne podejście prowadzące do przełomu, One Press, Gliwice 2005.
  • Zha X., Du H., Knowledge-intensive collaborative design modeling and support. Part II: System implementation and application, "Computers in Industry" 2006, Vol. 57, No. 1.
  • Żabiński L., Globalizacja rynków/sektorów a strategie ogólne marketingu globalnego, [w:] Marketing globalny i jego strategie. Uwarunkowania. Podstawowe opcje. Instrumenty, red. L. Żabiński, AE Katowice 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212775

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.