PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 225 | 158--173
Tytuł artykułu

Kształtowanie produktu globalnego w przedsiębiorstwie hotelarskim - ujęcie składnikowe : studium empiryczne

Autorzy
Warianty tytułu
Conditions of the Global Product Strategy in the Hotel Enterprises - Component Approach
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest określenie stopnia standaryzacji/różnicowania produktu globalnego przedsiębiorstwa hotelarskiego w ujęciu składnikowym. W artykule przedstawiono zakres standaryzacji i różnicowania produktu w odniesieniu do poszczególnych jego składników. Zaprezentowano tu determinanty unifikacji i dyferencjacji produktu oraz wskazano na ich siłę oddziaływania z punktu widzenia takich elementów produktu, jak: lokalizacja, marka, dowód fizyczny (zewnętrzny i wewnętrzny), pakiet usług oraz proces świadczenia. (abstract oryginalny)
EN
The article presents the results of empirical studies on the global product strategy in a hotel enterprise. Part one presents the range of standardization/differentiation in relation to individual components of the global product. Part two describes importance of the determinants of individual elements of the global product in the hotel enterprise. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
158--173
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Albaum, G., 1994, International Marketing and Expotr Management, Addison-Wesley, Workingham.
  • Buzzell, R.D., Queld, J.A., Bartlett, Ch.A., 1992, Global Marketing Management. Cases and Readings, 2nd ed., Addison-Wesley, Boston.
  • Duliniec, E., 2007, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa.
  • Gołembski, G. (red.), 2007, Przedsiębiorstwo turystyczne. Ujęcie statyczne i dynamiczne, PWE, Warszawa.
  • Gwiazda, A., 1998, Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego, Wydawnictwo A. Marszałek, Toruń.
  • Paliwoda, S.J., 1986, International Marketing, Heinemann Professional Publishing.
  • Yip, G.S., 2004, Strategia globalna, PWE, Warszawa.
  • Zembura, R., 2000, Koncepcja produktu w marketingu międzynarodowym, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Zorska, A., 1998, Ku globalizacji. Przemiany w korporacjach transnarodowych i gospodarce światowej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Żabiński, L. (red.), 2002, Marketing globalny i jego strategie. Uwarunkowania, podstawowe opcje, instrumenty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171212969

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.