PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 3 | 27--35
Tytuł artykułu

Region jako organizacja przedsiębiorcza w zarządzaniu strategicznym

Autorzy
Warianty tytułu
Region as entrepreneurial organization in strategic management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zagadnienia związane z przedsiębiorczością regionu oraz zarządzanie nim jako organizacją przedsiębiorczą znajdują się obecnie w centrum zainteresowań różnych nauk. Które spośród polskich ośrodków można zaliczyć do tej grupy, w czym to się przejawia, i jaki wpływa to ma na lokalny rozwój społeczno-gospodarczy? W Polsce istnieje wiele dobrych praktyk pokazujących zachowania przedsiębiorcze regionów. Pobudzanie przedsiębiorczości indywidualnej oraz gospodarczej, instytucjonalne uczenie się, wspieranie innowacyjności, przyciąganie nowych inwestycji oraz mieszkańców, skutecznie wspierają lokalny rozwój, przy kompetencjach jednostek samorządu terytorialnego i dostępnych źródłach finansowania rozwoju. (abstrakt oryginalny)
EN
Issues related to the establishment and management of the region as an entrepreneurial organization is currently in the center of interest in various sciences. Which of the Polish centers may be included into this group, how it is manifested, and which impact it has on the local socio-economic development? Polish regions shoved many examples of good practices of their entrepreneurial behavior. One can state, that the stimulation of individual and economic entrepreneurship, institutional learning, innovation, attracting new investment and residents, support effectively local development, in the existing (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
27--35
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, www.araw.pl, dostęp dn. 09.05.2012.
  • Banaszyk B., Zmienność zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011.
  • Bendell T., Boulter L., Benchmarking. Jak uzyskać przewagę nad konkurencją, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.
  • Bosma N., Schutjens V., Patterns ofpromising entrepreneurial activity in European regions, "Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie", vol. 98, no. 5, 2007.
  • Chądzyński J., Nowakowska A., Przygodzki Z., Region i jego rozwój w warunkach globalizacji, CeDeWu, Warszawa 2012, s. 39-40.
  • Dolina Zielawy, http://www.dolinazielawy.pl/, dostęp dn. 07.05.2012.
  • Domański R., Geografia ekonomiczna. Ujęcie dynamiczne, PWN, Warszawa 2006.
  • Doz Y.L., Kosonen M., Fast Strategy, Wharton School Publishing, London 2008.
  • Doz Y.L., Kosonen M., Nowy układ na szczycie, "Harvard Business Review Polska", 2/2009, s. 14-15, 106-111,114-115.
  • Eurokreator s.c., PwC Polska Sp. z o.o., Analiza trendów rozwojowych i podejmowanych partnerskich inicjatyw i projektów. Przygotowanie do planowania i zarządzania zmianą gospodarczą w województwie małopolskim, seria raportów dla regionów woj. małopolskiego, powstałych w ramach realizacji projektu Czas na zmiany, PO KL 2007-2013, działanie 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie, Warszawa 2011, http://www.cnz.eurokreator.eu/publikacje/.
  • Geodecki T., Gorzelak G., Górniak J., Hausner J., Mazur S., Szlachta J., Zaleski J., Kurs na innowacje - Jak wyprowadzić Polskę z rozwojowego dryfu?, Raport Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej 2012, s. 97.
  • Gospodarka regionalna i lokalna, Strzelecki Z. (red.), PWN, Warszawa 2008, s. 36.
  • Gospodarka regionalna i lokalna w Polsce. Czynniki i bariery, Strzelecki Z. (red.), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011, s. 49.
  • Ibata-Arens K., The Kyoto model ofinnovation and entrepreneurship: regional innovation systems and cluster culture, "Prometheus", vol. 26, no. 1, 2008.
  • Jelonek W., Tyszka K., Koncepcje rozwoju lokalnego, Scholar, Warszawa 2005.
  • Johansson A.W., Regional development by means of broadened entrepreneurship, "European Planning Studies", vol. 17, no. 8, 2009.
  • Kłysik-Uryszek A., Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w gospodarce regionu. Teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa 2010, s. 11.
  • Koder P., Casoline J.A., Chaotics.The Business of Managing and Marketing in the Age of Turbulence, Amacom, New York 2008.
  • Kotter J.P., Sens pośpiechu. Mobilizacja w Erze Turbulencji, Harvard Business Press, Warszawa 2010.
  • Miasto jako analog przedsiębiorstwa. Inspiracje dydaktyczne i badawcze, Kuciński K. (red.), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011.
  • Obój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007.
  • Pike A., Rodriguez-Pose A., Tomaney J., What kind of regional development and for whom?, "Regional Studies", vol. 41:9, 2007.
  • Przedsiębiorczość a rozwój regionalny w Polsce, Kuciński K. (red.), Difin, Warszawa 2010, s. 42,48,68,72.
  • Scott A.J., Regions and the World Economy. The Corning Shape of Global Production, Competition and Political Order, Oxford University Press, Oxford 2000.
  • Strategie i plany urzędu miejskiego w Gliwicach, http://www.um.gliwice.pl/bip/index.php?id=64l/l.
  • Swianiewicz P., Łakomska J., Władze samorządowe wobec lokalnego rozwoju gospodarczego. Które polityki są skuteczne?, "Samorząd Terytorialny", 6/2004, s. 14-33.
  • Szromik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010.
  • Wall R., The relational economy: geographies of knowing and learning, "Regional Studies", 46:2, 2012.
  • Wrocław miastem o największym przyroście zatrudnienia w sektorze usług biznesowych, www.araw.pl.
  • Wrocławski System Informacji Przestrzennej, www.wrosip.pl, dostęp dn. 09.05.2012.
  • Zybała A., Siła partnerstwa. Jak partnerstwa społeczne pomagają lokalnym środowiskom pokonywać problemy i sprostać wyzwaniom przyszłości, CPS "Dialog", Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171213137

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.